آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اعتراض ظریف به توهین نشریه فرانسوی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,وزیر خارجه فرانسه

 

ظریف در دیدار با وزیر خارجه فرانسه "توهین به مقدسات" را تقبیح کرد. وزیر امورخارجه در این دیدار بر ضرورت خودداری در سوءاستفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران تاکید کرد و گفت: اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در دیدار با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود با ابراز خرسندی از روند بهبود روابط دو جانبه، ضرورت تلاش برای تقویت مناسبات و رفع برخی موانع موجود به ویژه در زمینه بانکی را مورد تاکید قرار داد.


محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران عصر جمعه با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوع هسته‌ای، روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای بحث و بررسی شد.

ظریف ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در پاریس و محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی، بر ضرورت خودداری از سوء استفاده از اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران تاکید کرد و گفت: اصل آزادی بیان باید در کنار اصل آزادی اندیشه و عقیده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

موضوع هسته ای و ابعاد مختلف مذاکره با گروه 5+1 نیز از دیگر مباحثی بود که قسمت مهمی از زمان این دیدار را به خود اختصاص داد.

وزیر امورخارجه با ابراز خرسندی از روند بهبود روابط دو جانبه، ضرورت تلاش برای تقویت مناسبات و رفع برخی موانع موجود به ویژه در زمینه بانکی را مورد تاکید قرار داد.

او همچنین با برشمردن زمینه های بالقوه همکاری دوجانبه، بر آمادگی کشورمان برای تقویت مناسبات تاکید کرد که این امر با استقبال فابیوس وزیر خارجه فرانسه قرار گرفت. در این دیدار همچنین، تحولات منطقه به ویژه سوریه، لبنان، عراق و نقش کشورمان در برقراری ثبات و آرامش در منطقه گفتگو شد.


  اخبار سیاست  خارجی  - نسیم آنلاین

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------