آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

اوباما دستش را به گزینه «جنگ» در قبال ایران، نزدیک هم نمی کند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس جمهور آمریکا

اوباما حتی اگر نتواند کنگره را قانع کند علیه ایران تحریم جدید وضع نکنند از آنجا که رئیس قوه مجریه است می تواند مصوبه های کنگره را وتو کند و به نظر می رسد اوباما چنانچه تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود آن را وتو کند.

 العربیه نوشت: رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد در پرونده هسته ای ایران از گزینه نظامی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سخنانی که اوباما در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون بیان کردن مطالب جدیدی نیست. وی همیشه گفته است که شانس موفقیت در مذاکرات هسته ای با ایران تنها پنجاه درصد است و اگر این شانس موفقیت بالاتر رود این امر برای سیاست خارجی ما یک پیروزی محسوب می شود.

همچنین اوباما به خوبی می داند اگر کنگره جدید آمریکا که جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا اکثریت را دارند تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کنند این امر بر روند مذاکرات هسته ای تاثیر می گذارد. ایران از همان ابتدا با این تحریم ها مخالفت کرده است. از این رو برای نشان دادن حسن نیت، در حال حاضر باید مساله تهدید در مورد بکارگیری تحریم ها علیه ایران از روند مذاکرات کنار گذاشته شود. هرچند رئیس جمهور آمریکا معتقد است شانس موفقیت در مذاکرات هسته ای با ایران تنها پنجاه درصد است اما با این حال دولت آمریکا می خواهد با ارائه فرصت زمانی مناسب زمینه را برای دستیابی مذاکرات به موفقیت فراهم کند.

اوباما اعلام کرد به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نخواهد داد. این سخنان اوباما به این معناست که اگر این مذاکرات شکست بخورد راه دیگری که در پیش روست راه حل نظامی است. البته یکی از روزنامه نگاران در این کنفرانس خبری از اوباما پرسید آیا اگر مذاکرات با موفقیت همراه نبود شما به ایران حمله نظامی خواهید کرد که اوباما این امر را بعید دانست. اوباما نمی خواهد در هیچ پرونده ای هرچقدر هم که پیچیده باشد از گزینه نظامی استفاده کند. این امر می تواند یک تناقضی برای دولت آمریکا به حساب آید.

اوباما حتی اگر نتواند کنگره را قانع کند علیه ایران تحریم جدید وضع نکنند از آنجا که رئیس قوه مجریه است می تواند مصوبه های کنگره را وتو کند و به نظر می رسد اوباما چنانچه تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود آن را وتو کند.


 اخبار سیاست  خارجی  -تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------