آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مشاور ارشد اوباما: کنگره، ایران را تنها بگذارد / از دیکته کردن سیاست خارجی در حوزه مذاکرات هسته ای دست بردارید / می خواهند جای اوباما فرمانده کل قوا باشند



مشاور ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که کنگره باید از دیکته کردن سیاست خارجی به دولت دست بردارد، مخصوصا در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران.

به گزارش انتخاب ، دن فایفر مشاور ارشد اوباما که در برنامه «میت د پرس» NBC حضور یافته بود گفت: اگر کنگره تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کند، اوباما قطعا آن را وتو خواهد کرد.

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,کنگره امریکا


 وی افزود: کنگره باید ایران را تنها بگذارد.

 

سخنان او پس از اظهارات سناتور لیندسی گراهام بیان شد که گفته بود قانون گذاران به دنبال ارسال پیامی به ایران هستند.

گراهام به اوباما پیشنهاد این معامله را داد: اگر رئیس جمهور با ارسال هرگونه توافقنامه هسته ای به کنگره برای به تصویب رسیدن موافقت کند، ما هم این لایحه را به تصویب نمی رساند.

فایفر در ادامه گفت: آنچه لیندسی گراهام می خواهد انجام دهد، این است که تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را او اتخاذ کند و فرمانده کل قوا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید علیه ایران به سیاست خارجی امریکا ضربه شدیدی خواهد زد.

مشاور ارشد اوباما تصریح کرد: عاقلانه نیست که کنگره توافق را برهم بزند، چراکه این اقدام امریکا را در جایگاه بدی در دنیا و ایران قرار خواهد داشت.

وی افزود: در واقع، ایران قادر خواهد بود که به دنیا بگوید، آمریکا حسن نیت نداشت، بنابراین نگه داشتن رژیم تحریم ها در سراسر جهان علیه ایران دشوار می شود.


 اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------