آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دیدگاه اتحادیه اروپا و روسیه درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سازمان انرژی اتمی

 

دیدگاه اتحادیه اروپا درباره دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، ارزیابی روسیه از روند گفت و گوهای هسته ای ایران، بازتاب سخنان وزیر نفت ایران درباره موضوع قیمت های جهانی نفت و سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی درباره زمان بندی آغاز به کار واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان دیدگاه اتحادیه اروپا را درباره دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، مذاکرات اخیر انجام شده در ژنو میان ایران و گروه 1+5، جدی و مفید بوده و طرفین ماه آینده بار دیگر با هم دیدار خواهند کرد. در این مطلب اشاره شده که در مذاکراتی که به تازگی در ژنو برگزار شد، هلگا اشمید مسئولیت جلسات را بر عهده داشته و در جریان آن، معاونین وزرای خارجه کشورهای 1+5 با هم به گفت و گو پرداخته اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «ترند» اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه را درباره مذاکرات هسته ای مورد توجه قرار داده است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی ریابکف گفته ایران و کشورهای عضو 1+5 از اراده لازم برای دستیابی به توافق نهایی تا پایان ماه مارس برخوردارند. به گفته وی، اختلاف نظرهای مهمی در بسیاری از موضوعات چالشی میان طرفین باقی مانده، اما دو طرف از «اراده سیاسی» لازم برای دستیابی به توافق نهایی برخوردار هستند. با این وجود، ریابکف افزوده هیچ تضمینی وجود ندارد که پیشرفت اندک موجود در مذاکرات، بتواند به یک باره تغییر کرده و به مصالحه ای میان طرفین منجر شود.

در میان دیگر مطالب، سخنان روز گذشته وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران درباره قیمت های جهانی نفت، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت خبری «بیزنس اینسایدر» می نویسد به گفته بیژن نامدار زنگنه، رایزنی ها با دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده، اما ایران برنامه ای برای برگزاری نشست اضطراری اوپک جهت بحث درباره موضوع قیمت ها ندارد. در این مطلب همچنین به نقل از زنگنه آمده است که حتی اگر قیمت نفت به 25 دلار در هر بشکه برسد نیز صنعت نفت ایران از این ناحیه مورد تهدید قرار نخواهد گرفت.

در نهایت، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده که از آغاز به کار واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر طی هشت سال آینده خبر داده است. به گفته علی اکبر صالحی، دومین واحد نیروگاه هسته ای بوشهر هشت سال بعد عملیاتی شده و وارد مدار می شود و واحد سوم این نیروگاه نیز دو سال پس از آن آغاز به کار خواهد کرد. صالحی که به مناسبت روز هوای پاک سخن می گفته، به اهمیت انرژی هسته ای در مبارزه با آلودگی هوا نیز اشاره کرده است. خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه مطلب خود به بیان سابقه ساخت و راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر پرداخته است.


  اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------