آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

تعویق لایحه تحریم جدید ایران در سنای آمریکا



اخبار,اخبارسیاست  خار جی,تحریم جدید علیه ایران

 

کمیته بانکداری سنای آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که جلسه بررسی لایحه تصویب تحریم علیه ایران تحت عنوان قانون «ایران عاری از سلاح هسته‌ای 2015» را یک هفته به تعویق انداخت.

رمارک کیرک، سناتور جمهوری‌خواه ایلینویز و رابرت منندز، سناتور دموکرات نیوجرسی گفته‌اند که طرح آنها تحریم‌هایی ا در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران علیه تهران اعمال خواهد کرد و کمیته بانکداری سنا این طرح را روز پنج‌شنبه به بحث گذاشته و احتمالا درباره آن رای‌گیری خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی کمیته بانکداری سنا این لایحه ابتدا قرار بود، پنج شنبه هفته جاری برابر با 22 ژانویه بررسی شود، اما رسیدگی به این لایحه پنج‌شنبه هفته آینده یعنی 29 ژانویه انجام خواهد شد.

 

به گزارش «ایسنا»، سناتورهای آمریکا در حالی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تلاش می‌کنند که اولا این لایحه با حقوق بین‌الملل مغایرت دارد؛ به‌عنوان مثال در این پیش‌نویس آمده است که گزارش‌های راستی‌آزمایی مربوط به آژانس (بدون نام بردن از آژانس) باید به کنگره ارائه شود. ثانیا این اقدامات دارای ماهیت سیاسی است که اساسا اعتبار آن را زیر سوال می‌برد. از جمله اینکه در لایحه مذکور آمده است آمریکا باید به اعمال تحریم‌ها علیه دولت ایران و اشخاص ایرانی به سبب 1 -نقض مستمر حقوق بشر و 2- اقداماتش در حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه ادامه دهد. در حالی که هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت حاکی از ممنوعیت حمایت از بشار اسد و مردم مظلوم سوریه وجود ندارد. آمریکا با این اقدامات اساسا رویکرد تخریبی نسبت به مذاکرات هسته‌ای و «بازی متهم‌سازی» در رسانه‌ها دارد.

 

همان‌طور که روز گذشته جفری فلتمن معاون بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل گفته بود، اصلی‌ترین عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات صرفا بررسی آن در عربستان، ترکیه و اسرائیل است. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری مشترک با نخست وزیر بریتانیا گفت که تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد، چون به روند دیپلماتیک مذاکرات هسته‌ای آسیب می‌زند.


  اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------