آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هشدار دوباره اوباما به کنگره درباره وضع تحریم جدید علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,طرح تحریم جدید ایران

تأکید دوباره اوباما بر وتوی هرگونه طرح تحریم جدید ایران، آمادگی کنگره برای برگزاری جلسات بررسی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، واکنش ایران به شهادت یک فرمانده ایرانی در حمله رژیم اسرائیل به سوریه و دیدگاه کار‌شناسان روس درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در سخنرانی سالانه خود، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می‌نویسد، باراک اوباما گفته، در صورتی که کنگره تحریم‌های جدید علیه ایران ‌وضع کند، این اقدام سبب شکست مذاکرات هسته‌ای خواهد شد. وی ضمن تکرار وعده خود، مبنی بر وتوی هر گونه طرح تحریم جدید ایران‌ گفته، در صورتی که دیپلماسی به دلیل وضع تحریم‌های جدید ‌شکست بخورد، این امر سبب منزوی شدن آمریکا در مقابل متحدان خود شده و همچنین باعث ازسرگیری کامل برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد.

این در حالی است که امروز نخستین جلسه استماع در سنای آمریکا درباره طرح تحریم‌های جدید ایران، برگزار خواهد شد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» می‌نویسد، جلسه استماع امروز در کمیته روابط خارجی سنا درباره تحریم‌های جدید ایران، از دید تحلیلگران، نخستین نبرد کنگره جدید آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور در حوزه سیاست خارجی در نظر گرفته می‌شود.

این روزنامه اشاره می‌کند، با وجود تهدید اوباما مبنی بر وتوی هر گونه طرح تحریم جدید ایران، تعدادی از سناتور‌ها از هر دو حزب، طرحی را بدین منظور تدوین کرده و قصد دارند پس از طرح در کمیته‌ها، آن را به رأی بگذارند.

اما موضوع واکنش ایران به حمله رژیم اسرائیل در سوریه ـ که به شهادت یک فرمانده ایرانی منجر شد ـ از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، در پی حمله اخیر رژیم اسرائیل، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، این رژیم را تهدید کرده و گفته، صاعقه‌های ویران کننده‌ای در انتظارش است.

به گفته سردار محمد علی جعفری، این حقیقت که یک فرمانده ایرانی در منطقه‌ای تا آن حد نزدیک به مرزهای سرزمین‌های اشغالی حضور داشته، اثبات کننده این است که قدرت ایران از حوزه مرزهای جغرافیایی فرا‌تر رفته است.

در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه به سفر وزیر دفاع این کشور به ایران و موضوع توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه نظامی و دفاعی پرداخته ‌و می‌نویسد، به اعتقاد کار‌شناسان روس، سفر سرگئی شویگو به تهران، سبب احیای جایگاه روسیه در ایران می‌شود و توافق‌نامه امضا شده میان دو طرف برای همکاری در حوزه نظامی، راه را برای قراردادهای دیگر‌ در آینده باز خواهد کرد.

به نوشته این خبرگزاری، اکنون روسیه فرصت مناسبی‌ دارد تا روابط با ایران را در همه حوزه‌های ممکن و پیش از هر چیز در حوزه نظامی احیا کند. به عقیده کار‌شناسان، پس از برداشته شدن تحریم‌ها، حجم همکاری‌های نظامی ـ فنی ایران و روسیه می‌تواند به ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار برسد.


  اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------