آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

هشدار موساد به آمریکا درباره تحریم‌ جدید ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,برنامه هسته‌ای ایران

 

موساد به دولت و کنگره آمریکا هشدار داد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند مذاکرات هسته‌ای را مختل سازد.

به گزارش فارس، آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) به دولت آمریکا و سناتورها‌ی آمریکایی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که می‌تواند باعث شکست مذاکرات هسته‌ای شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، موساد به قانون‌گذاران آمریکایی هشدار داده، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره، مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را مختل می‌سازد. این هشدار بر خلاف موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از سناتورهای آمریکایی در حال اعمال فشار برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت به طول انجامیدن مذاکرات میان ایران و 1+5 هستند. اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد هر لایحه‌ای که مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد، وتو می‌کند چراکه چنین لوایحی باعث شکست دیپلماسی می‌شوند.

به گزارش بلومبرگ، عوامل موساد نگرانی‌های خود را درمورد لایحه «مارک کرک»‌ سناتور جمهوریخواه و «رابرت منندز» سناتور دموکرات که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات می‌شود، به مقامات دولت اوباما و همین طور سناتورهای آمریکایی ابراز کرده‌اند. اما در این میان، نتانیاهو حامی لایحه کرک و منندز است.

بر اساس این گزارش، جان کری وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه (روز گذشته) به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل که نامی از وی بیان کرد، گفت، افزودن تحریم‌ها در حال حاضر مانند پرتاب کردن نارنجک در این پروسه می‌ماند. به گزارش بلومبرگ، هشدار اولیه موساد هفته گذشته در سفر هیئتی از کنگره به اراضی اشغالی اعلام شد.

«جان باروسو» سناتور جمهوریخواه که در این هیئت حضور داشت، به خبرگزاری بلومبرگ گفت، مقامات مختلف اسرائیلی پیام‌های متفاوتی ارسال کردند. وی افزود: «با تعدادی از مقامات کابینه اسرائیل از بخش‌های مختلف دیدار کردیم. دیدگاه یکسانی وجود ندارد».

بر اساس این گزارش، دو مقام آمریکایی نیز گفتند، عوامل موساد به دولت اوباما گفته‌اند لایحه‌ای که به تحریم‌های بیشتر علیه ایران منجر شود، به شکست مذاکرات می‌انجامد.

  اخبار سیاست  خارجی  - فارس

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------