آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

جان کری: به قول یک افسر اطلاعاتی اسرائیل، اعمال تحریم های جدید علیه ایران مانند پرتاب نارنجک بر روی روند مذاکرات است



اخبار,اخبارسیاست  خارحی,جان کری

 

همین صداها که اینک اعتراضات خود را در خصوص نداشتن تحریم ها اعلام می کنند یا از تحریم ها در حال حاضر حمایت می کنند، همین افراد بودند که می گفتند توافق موقتی که ما به آن دست یافتیم، فاجعه است. همین افراد بودند که می گفتند با آن مخالف هستند زیرا به ایران اجازه می دهد در برنامه خود پیش برود.

به قول یک افسر اطلاعاتی اسرائیل، اعمال تحریم های جدید علیه ایران مانند پرتاب نارنجک بر روی روند مذاکرات است

وزیر امور خارجه آمریکا با مخالفت با تلاش ها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران گفت: تصمیم برای اقدام یکجانبه راهبرد برای موفقیت نیست.

به گزارش «انتخاب» به نقل از رویترز، جان کری در کنفرانس خبری با فدریکا موگرینی در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی از نمایندگان آمریکایی برای افزایش تحریم ها علیه ایران و درخواست برای سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: درباره سفر نخست وزیر اسرائیل باید بگویم ما هر زمانی از صحبت نخست وزیر اسرائیل در آمریکا استقبال می کنیم. مسلما دعوت از طرف دفتر رئیس مجلس مقداری غیرمعمول است. هر کسی می داند موضوع ایران در ذهن افراد است. ما در هدف خود اختلافی نداریم. ما اختلافاتی در تاکتیک برای رسیدن به آن هدف داریم اما ما مصمم هستیم ایران به سلاح هسته ای دست نیابد.

وی افزود: علت اصلی مذاکرات ما این است که اطمینان دهیم هر چیزی که درباره آن توافق شد به مردم با شفافیت نشان خواهد داد که مسیر دستیابی به تسلیحات هسته ای دست نیافتنی خواهد بود و این می تواند قابل راستی آزمایی باشد و این مسلما مهم است. بنابراین من اکنون نمی خواهم بیشتر درباره مذاکرات حرف بزنم.درباره تحریم های بیشتر باید بگویم دوستان ما در اروپا کاملا(موضع خود را) روشن ساختند. ما در این موضوع شریک هستیم.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ما تلاش کردیم همکاران سابق را متقاعد کنیم اقدام یکجانبه آمریکا همیشه بهترین اقدام نیست. ما در این مورد تعدادی از شرکای مهم شامل چین،روسیه ،فرانسه ،آلمان و انگلیس را داریم. همه ما در این میز با یکدیگر در تلاشی که اتحادیه اروپا آن را تسهیل بخشیده است در حال مذاکره هستیم و این تلاشی است تا بتوانیم به توافق برسیم. تحریم ها فقط به خاطر آمریکا نیست. اگر همه شرکای اروپایی بگویند که ما فکر نمی کنیم شما در مسیر درستی پیش می روید و ما همان کار خود را انجام دهیم، همه چیز از جمله رژیم تحریم ها خراب می شود. ما همه تحریم ها را از دست می دهیم. بنابراین تصمیم برای اقدام یکجانبه دقیقا راهبرد برای موفقیت نیست.

جان کری گفت: ما موفق بودیم زیرا همه در کنار یکدیگر بودیم و همه در کنار یکدیگر کمک کردند و مدت مدیدی این تحریم ها را اجرا کرده اند. بسیار مهم است اجازه دهیم بخش اجرایی دولت که براساس قانون اساسی ما حق انجام دادن این مذاکرات را دارد، بتواند این کار را انجام دهد. سپس وقت زیاد است تا دیگران درباره آن قضاوت کنند و بگویند چه احساسی درباره آن دارند.

وی خاطرنشان کرد: ملن فکر می کنم یک هیئت از کنگره که اواخر هفته به اسرائیل رفته بود مستقیما از یکی از پرسنل ارشد اطلاعات اسرائیل که نمی خواهم نامش را بگویم پرسید تاثیر این تحریم ها (جدید) چه خواهد بود و این شخص پاسخ داد که مانند پرتاب کردن نارنجک بر روی این روند است. بنابراین ما از افراد در اینجا می خواهیم مسئول باشند و اجازه دهند گفتگوی مسئولانه درباره بهترین راه برای پیشبرد این موضوع انجام شود. ما مانند همیشه متعهد هستیم از تولید تسلیحات هسته ای در ایران جلوگیری کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من باید اضافه کنم همین صداها که اینک اعتراضات خود را در خصوص نداشتن تحریم ها اعلام می کنند یا از تحریم ها در حال حاضر حمایت می کنند، همین افراد بودند که می گفتند توافق موقتی که ما به آن دست یافتیم، فاجعه است. همین افراد بودند که می گفتند با آن مخالف هستند زیرا به ایران اجازه می دهد در برنامه خود پیش برود. آنچه آنها حدس می زدند، نشد بلکه برخلاف آن انجام شد. ذخایر اورانیوم غنی شده در حد بیست درصد اکنون به اکسید و صفر درصد کاهش یافته است.کاری که در راکتور پلوتونیوم اراک در حال انجام شدن بود ،متوقف شد و هیچ پیش روی انجام نشد. هیچ سانتریفوژ جدیدی بالاتر از سطحی که در روز توافق در آنجا بود، ارائه نشد.

وی گفت: حقیقت این است که ما دسترسی روزانه به تاسیسات زیرزمینی داریم که هرگز دسترسی به آن نداشتیم. بنابراین مسئولیت پذیری قابل توجهی ایجاد شده است. همین دیروز سازمان ملل متحد گزارشی داده است که می گوید ایران کاملا تبعیت کرده است و هیچ نشانه ای از حرکت آنها برای نقض توافق درخصوص برنامه هسته ای دیده نشده است. بنابراین من فکر می کنم ما در این روند مقداری اعتبار کسب کردیم و می توانیم با دقت این مذاکرات را بدون مداخله تکمیل کنیم.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------