آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازتاب سفر وزیر خارجه ایران به عربستان سعودی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط تهران و ریاض

بازتاب سفر وزیر خارجه ایران به عربستان برای شرکت در مراسم پادشاه درگذشته این کشور و پیش‌بینی‌ها از چشم‌انداز آینده روابط تهران و ریاض، بازتاب طرح مجلس برای توسعه غنی‌سازی اورانیوم در ایران و ادعای یک مقام سابق آمریکایی درباره رویکرد اوباما نسبت به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع سفر وزیر خارجه ایران به ریاض برای شرکت در مراسم پادشاه درگذشته عربستان، موضوعی است که به ویژه مورد توجه مطبوعات کشورهای عرب منطقه قرار گرفته است.

سایت خبری «البوابه» می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز شنبه برای شرکت در مراسم ادای احترام به ملک عبدالله، پادشاه درگذشته عربستان به این کشور سفر کرد.

این سایت اشاره می‌کند، ‌با توجه به رقابت موجود میان ایران و عربستان در منطقه خاورمیانه، چنین سفرهایی یک امر غیرمعمول به شمار می‌رود. در این مطلب همچنین اشاره شده که ظریف تاکنون از پذیرش دعوت عربستان برای سفر به این کشور خودداری کرده بود.

با ‌وجود این، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار مطلبی، ادامه رقابت و روابط تنش‌آلود میان ایران و عربستان را پیش‌بینی کرده است. این روزنامه می‌نویسد، در ایران به عنوان رقیب عربستان در منطقه، انتظار اندکی وجود دارد که درگذشت ملک عبدالله بتواند به خصومت عمیق موجود میان دو کشور پایان دهد.

گالف نیوز اشاره می‌کند، ‌هرچند حسن روحانی، رئیس‌جمهور و شماری دیگر از مقامات ایرانی‌ رسما به عربستان تسلیت گفتند، اما چیز خاص دیگری در این زمینه در عرصه عمومی گفته نشد. در ادامه این مطلب به بیان پیشینه‌ای از روابط ایران و عربستان طی چند دهه اخیر پرداخته شده است.

در میان دیگر مطالب، روزنامه «گالف تودی» موضوع تهیه طرحی از سوی مجلس ایران برای افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در کشور را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد، مجلس ایران تهیه پیش نویس طرحی را آغاز کرده که به دانشمندان هسته‌ای این کشور اجازه می‌دهد، غنی‌سازی اورانیوم را توسعه دهند.

این روزنامه اشاره می‌کند، اقدام مذکور که روز شنبه از سوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، پس از آن صورت می‌گیرد که نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند، در حال تدوین طرحی برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

این در حالی است که عناصر تندرو در آمریکا، همچنان به تلاش خود برای تشدید فشار‌ها علیه ایران ادامه می‌دهند. به نوشته «تایمز اسرائیل»، دنیس راس، دستیار سابق رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه، از اوباما خواسته به دلیل آنچه دامن زدن به بی‌ثباتی در خاورمیانه از سوی ایران خوانده و همچنین به منظور پایان دادن به بن بست ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای، ساز و کارهای تنبیهی جدیدی را علیه ایران اعمال کند. راس در مقاله‌ای که به همراه دو تحلیلگر دیگر در یکی از نشریات آمریکایی منتشر کرده، مدعی شده رئیس جمهور آمریکا بیش از حد در مقابل ایران کوتاه آمده و به این کشور امتیاز داده است.


 اخبار سیاست  خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------