آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

دفاع نتانیاهو از تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره علیه ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,  بنیامین نتانیاهو

دفاع نتانیاهو از تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره آمریکا درباره ایران و حمایت سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا از این تصمیم، بازتاب فراخوانده شدن ظریف به مجلس درباره موضوع قدم زدن با کری، ادعای رئیس سابق موساد درباره حمله اخیر رژیم اسرائیل در سوریه و بازتاب سخنان روحانی درباره مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 به گزارش «تابناک»، تنش ها میان کاخ سفید از یک سو و کنگره آمریکا و همچنین نخست وزیر رژیم اسرائیل از سوی دیگر در موضوع دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره با محوریت ایران ادامه دارد.

در این زمینه، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «عرب نیوز»، اظهارات نتانیاهو را بازتاب داده اند که از سفر خود به آمریکا برای سخنرانی در کنگره دفاع کرده است. به نوشته این روزنامه، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته برای بیان مواضع دولتش در قبال موضوع هسته ای ایران، به هر جایی که دعوت شود سفر خواهد کرد. عرب نیوز اشاره می کند که به جز مخالفت دولت اوباما با حضور نتانیاهو در کنگره، احزاب و شخصیت های سیاسی مخالف نتانیاهو در خود رژیم اسرائیل نیز از این موضوع انتقاد کرده و با توجه به در پیش بودن انتخابات در این رژیم، این سفر را نوعی تبلیغات انتخاباتی از سوی نتانیاهو قلمداد می کنند.

در همین حال، سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا نیز از تصمیم نتانیاهو برای انجام سخنرانی مذکور حمایت کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، ران درمر، سفیر رژیم اسرائیل در ایالات متحده ضمن دفاع از تصمیم نتانیاهو گفته این یک «وظیفه مقدس» است که نخست وزیر رژیم اسرائیل بر گردن دارد تا مواضع خود در قبال ایران را بیان نماید. برمر در سخنان خود مدعی شده توافق هسته ای که در حال حاضر ایران و 1+5 در حال بحث درباره آن هستند، می تواند وجود رژیم اسرائیل را به خطر بیندازد؛ زیرا ایران را در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای قرار می دهد.

اما موضوع انتقادات مطرح شده از وزیر خارجه ایران به سبب قدم زدن با همتای آمریکایی خود، موضوع مهم دیگری است که مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «الجزیره» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به مجلس این کشور فراخوانده شده تا اقدام اخیر خود در قدم زدن با جان کری، همتای آمریکایی خود را توضیح دهد. الجزیره اشاره می کند که نمایندگان مجلس ایران، اقدام مذکور از سوی ظریف را یک خطای فاحش خوانده و خواستار توضیح وی در این زمینه شده اند.

در میان دیگر مطالب و در ادامه مباحث مطرح شده درباره حمله اخیر رژیم اسرائیل در سوریه، رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) مدعی شده ایران در پاسخ به حمله اخیر، یهودیان را در دیگر کشورها هدف قرار خواهد داد. به نوشته پایگاه «ورلد نت دیلی»، شابتای شاویت، رئیس پیشین موساد هشدار داده که ایران یا گروه های وابسته به این کشور ممکن است در پاسخ به حمله اخیر در سوریه، اهداف یهودی را در خارج از مرزهای سرزمین های اشغالی هدف قرار دهند. وی مدعی شده ایران و حزب الله این اقدام را در هماهنگی با یکدیگر انجام خواهند داد و مرزهای آن نیز در منطقه خاورمیانه نخواهد بود.

در نهایت، در مطلبی مربوط به موضوع هسته ای، خبرگزاری «ترند» سخنان رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که درباره چشم انداز دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی هسته ای اظهارنظر کرده است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته دستیابی به توافق هسته ای با کشورهای 1+5 بسیار نزدیک است. روحانی در دیدار با وسنا پوسیچ، وزیر خارجه کرواسی گفته مذاکرات ایران و گروه 1+5 رضایت بخش بوده است. در عین حال، وی تأکید کرده برای اینکه مذاکرات به سرعت نتیجه دهد، باید اراده سیاسی لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد. 


  اخبار سیاست  خارجی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------