آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آرامش در جنوب لبنان؛ اسرائیل توانایی پاسخ به عملیات حزب الله را ندارد / چرا حزب الله پس از حمله موشکی، نام بیانیه خود را «بیانیه شماره یک» گذاشت؟



اخبار,اخبار بین المل,نخست  وزیر  اسراییل

به نظر می رسد اسراییل واکنش خاصی به عملیات شبعا صورت نخواهد داد و توازن قوا میان این رژیم و حزب الله همچنان پابرجا خواهد بود.

الجزیره نوشت: به نظر می رسد اسراییل واکنش خاصی به عملیات شبعا صورت نخواهد داد و توازن قوا میان این رژیم و حزب الله همچنان پابرجا خواهد بود.

به گزارش انتخاب ، به اعتقاد لبنانی ها اسراییل نمی تواند پاسخ عملیات حزب الله را بدهد. هر چند عده ای انتظار داشتند که اسراییل واکنش شدیدی از خود نشان دهد اما این گونه نشد و جنوب لبنان شب آرامی را پشت سر می گذارد.

اگر این مساله را با عملیات حزب الله در سال 2006 مقایسه کنیم می بینیم که اسراییل در آن زمان از همان ساعات اولیه شروع به گلوله باران روستاها و شهرها کردند اما این بار آرامش برقرار است و به نظر می رسد اسراییل قرار نیست پاسخی به عملیات حزب الله بدهد.

در حال حاضر تحقیقات در مورد اینکه موشکهای حزب الله از کجا شلیک شده اند ادامه دارد. نکته دیگر اینکه حزب الله بیانیه ای کوتاه صادر کرد اما همین که نام بیانیه را بیانیه شماره یک گذاشته جنگی روانی را مدیریت می کند و نشان می دهد که برای هر تحولی در آینده آمادگی دارد.

شرایط کنونی حاکی از آن است که حزب الله و اسراییل قصد جنگ ندارند و توازن قدرت میان آنها برقرار شده و شکسته شدن این توازن به راحتی صورت نخواهد گرفت.

اخبار بین الملل - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------