آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نایب رییس پارلمان آلمان: ایران و 1+5 توافق می کنند/ تحریم ها لغو می شود



اخبار,اخبارسیاست خارجی, مذاکرات ایران  وامریکا

وی اذعان داشت که مذاکرات جاری بین ایران و غرب مذاکراتی دشوار بوده و انتظار نمی رود که نیل به یک راه حل آسان باشد.

 نایب رییس مجلس آلمان گفت که پیش بینی ها حکایت از آن دارند که موضوع هسته ای ایران تا تابستان امسال حل شده و در نهایت به لغو تحریم ها علیه تهران خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا از برلین ، کلودیا روت در تفسیری برای هفته نامه زایت مستقر در هامبورگ نوشت:مذاکرات ایران و شش قدرت جهان(امریکا ، روسیه ، چین، انگلیس ، فرانسه و آلمان ) راه درستی برای حل دائمی مسئله هسته ای ایران است.

وی اذعان داشت که مذاکرات جاری بین ایران و غرب مذاکراتی دشوار بوده و انتظار نمی رود که نیل به یک راه حل آسان باشد.

اما روت در عین حال تاکید کرد که رسیدن به توافق جامع که به ایران اجازه استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف غیر نظامی را می دهد، در دسترس است.

نایب رییس مجلس آلمان بر حمایت قوی این کشور از حل و فصل برنامه هسته ای ایران از راه مذاکره صحه گذاشت.

وی طی هفته جاری از یک دیدار پنج روزه از ایران بازگشته که طی آن سرپرستی یک هیات پارلمانی را در سفر به تهران و تبریز به عهده داشت.

وی رهبری مذاکرات سیاسی با علی لاریجانی رییس مجلس و محمد حسن ابوترابی معاونش و علاوه بر آن دیدار با شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست را به عهده داشت.

این قانونگذار سبزها همچنین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه و قانونگذاران اقلیت های مذهبی و همچنین نمایندگان نهادهای مدنی ملاقات کرده است.

هدف از این سفر در پایگاه اینترنتی روت،عمیق تر کردن مناسبات پارلمانی و تاکید بیشتر بر اهمیت منطقه ایران در منطقه خشونت زده خاورمیانه اعلام شده است.

رهبر سابق حزب سبز طرفدار محیط زیست، همچنین از دریاچه در حال خشک شدن ارومیه بازدید کرد دریاچه ای که به دلیل تغییرات جوی و استفاده از آب آن برای مصارف کشاورزی در مزارع مجاور و همچنین سد سازی روی رودخانه با خطر خشک شدن مواجه است.


 اخبار سیاست خارجی  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------