آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

بازتاب سخنان روحانی درباره منتقدان مذاکرات هسته‌ای



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روحانی

اهمیت دیدگاه‌های نتانیاهو درباره ایران برای نمایندگان کنگره آمریکا، عدم تلاش واشنگتن و تل آویو برای حل اختلافات اخیر، بازتاب سخنان روحانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، اعلام آمادگی ایران برای مبارزه با تروریسم در آفریقا و برنامه ایران برای صادرات گاز به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مباحث درگرفته در آمریکا درباره تصمیم نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای سخنرانی در کنگره، «واشنگتن اگزمینر» با انتشار مطلبی چنین بیان کرده که حتی اگر در اثر فشارهای وارده از سوی کاخ سفید و دموکرات‌ها، نتانیاهو برنامه سخنرانی خود را لغو کند، باز هم باید گفت، نمایندگان کنگره هم اکنون نیز به اظهارات نتانیاهو توجه نشان می‌دهند و دیدگاه وی مبنی بر اینکه ایران قابل اعتماد نیست، پذیرفته‌اند.

اگزمینر در تأیید مدعای خود به تصویب پیش‌نویس طرح وضع تحریم‌های جدید در کمیته بانکداری سنا اشاره می‌کند و آن را نشانه‌ای از همسو بودن دیدگاه‌های کنگره و نتانیاهو در موضوع ایران می‌داند.
 
در مطلبی دیگر در همین زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» از عدم تلاش دولت‌های آمریکا و رژیم اسرائیل برای برطرف کردن اختلافات به وجود آمده بر سر ماجرای سخنرانی نتانیاهو سخن گفته است.

این روزنامه می‌نویسد، تل‌آویو و واشنگتن طی سال‌های اخیر در موارد متعددی شاهد اختلاف نظر و تنش بوده‌اند؛ اما این بار تفاوت آنجاست که هیچ یک از دو دولت تلاش چندانی برای برطرف کردن شکاف‌های به وجود آمده میان خود نمی‌کنند.

به باور این روزنامه، اختلاف به وجود آمده از یک سو ناشی از ناخرسندی اوباما از عملکرد نتانیاهو در نزدیکی بیش از حد به جمهوری خواهان و از سوی دیگر، ناشی از این دیدگاه نتانیاهو است که شاید وی امنیت رژیم اسرائیل را فدای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران کند.

اما سخنان روز گذشته رئیس جمهور ایران درباره مذاکرات هسته‌ای، از جمله موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب داشته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن بازتاب این سخنان می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که با مقاومت «تندرو‌ها» در مقابل توافق هسته‌ای روبه‌روست، مخالفان را متهم کرده که در جریان مذاکرات هسته‌ای، برای طرف مقابل کف می‌زنند و با آن‌ها همراهی نشان می‌دهند.

این خبرگزاری به نقل از روحانی می‌نویسد: «آن طرفی‌ها برای خودشان کف می‌زنند اما در ‌کشور ما معلوم نیست چه کار می‌کنند. برخی گاهی برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند... وقتی ما از آن‌ها می‌پرسیم چه کار می‌کنید، می‌گویند ما انتقاد می‌کنیم و انتقاد چیز خوبی است...».

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه به نقل از معاون وزیر خارجه ایران، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مبارزه با تروریسم در آفریقا خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران گفته، کشورش آماده است به مبارزه با تروریسم در آفریقا کمک کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه گروه‌های چون بوکوحرام و داعش پیرو تفکرات افراطی هستند و اقدام به کشتن افراد بی‌گناه می‌کنند، اشاره کرده که ایران به سوریه نیز در مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی کمک کرده است. وی در همین زمینه تأکید کرده که بحران سوریه با کاربرد روش‌های سیاسی قابل حل است.

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «ترند» از برنامه ایران برای صادرات گاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داده و می‌نویسد، در حالی که ایران و گروه ۱+ ۵ برای دستیابی به توافق نهایی درموضوع هسته‌ای در حال مذاکره هستند، مقامات ایرانی مشغول بررسی سناریوهایی برای دوره پس از برداشته شدن تحریم‌ها هستند.

در این راستا، برای کشوری که ‌روی منابع عظیم گاز طبیعی قرار دارد، برنامه‌ریزی برای تنوع بخشیدن به طیف مشتریان این سوخت حیاتی، یک اولویت به شمار می‌رود. بر همین اساس، شرکت ملی صادرات گاز ایران در حال مذاکره با چند کشور حاشیه خلیج فارس است تا نسبت به صادرات گاز طبیعی به آن‌ها اقدام کند.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------