آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

ادعای جدید منابع غربی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مرگ دادستان آرژانتینی

 انتشار جزئیات جدید درباره موضوع مرگ دادستان آرژانتینی مسئول رسیدگی به پرونده «آمیا»، بازتاب طرح مجلس شورای اسلامی برای لغو توافق ژنو در صورت وضع تحریم های جدید، سخنان رئیس جمهور درباره روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و ادعای گفت و گوی ایران و آمریکا درباره طرحی جدید در مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اخبار جدید مربوط به موضوع مرگ دادستان آرژانتینی مسئول رسیدگی به پرونده انفجار «آمیا» در این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی است. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، آلبرتو نیسمن، دادستان مذکور که رئیس جمهور آرژانتین را به تلاش برای مخفی کاری در موضوع انفجار سال 1994 و تلاش برای ایجاد اخلال در تحقیقات درباره این پرونده متهم کرده بود، پیش از مرگش برای رئیس جمهور حکم جلب صادر کرده بود. بنا به گفته مسئولین پرونده، نیسمن علاوه بر کریستینا فرناندز کرچنر، برای هکتور تیمرمن، وزیر خارجه این کشور نیز حکم جلب صادر کرده بود.

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری کویت طرح مجلس شورای اسلامی درباره انجام اقدام متقابل در صورت وضع تحریم های جدید علیه ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد مجلس ایران روز گذشته به یک فوریت طرحی رأی داده که دولت این کشور را موظف می کند در صورت وضع تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا، توافق ژنو را فسخ کند. این خبرگزاری اشاره می کند که بنا بر آنچه به طور رسمی اعلام شده، این اقدام با هدف حفظ دستاوردهای هسته ای ایران انجام می گیرد.

از سوی دیگر، روزنامه «گاردین» اظهارات رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که از نزدیک بودن دستیابی به توافق هسته ای سخن گفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی پس از دیدار با روسای قوای مقننه و قضائیه از کاهش شکاف های موجود میان ایران و گروه 1+5 سخن گفته و افزوده هرچند برخی مسائل و اختلافات باقی مانده، اما غرب دریافته که باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد. گاردین اشاره می کند که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفته نسبت به روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بدبین نیست.

در همین حال، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی دستیابی ایران و آمریکا به نوعی مصالحه در موضوع هسته ای شده است. در پی انتشار ادعاهایی مشابه طی روزهای اخیر در مطبوعات اسرائیلی، این خبرگزاری نیز ادعا کرده ایران و ایالات متحده در حال گفت و گو درباره توافقی هستند که به ایران اجازه می دهد بخش اعظم سانتریفیوژهای خود را حفظ کند، اما در عین حال ظرفیت آن ها برای غنی سازی اورانیوم را کاهش دهد. این خبرگزاری به نقل از دیپلمات هایی که نامی از آن ها نبرده، مدعی است بر اساس طرحی که در حال حاضره گفت و گو درباره آن جریان دارد، ایران خواهد توانست بخش اعظم 10 هزار سانتریفیوژ خود را حفظ کند، اما می بایست از ظرفیت تولید اورانیوم آن ها بکاهد. 

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------