آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

عقب‌نشینی دانشگاه آمریکایی از تصمیم خود درباره دانشجویان ایرانی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, دانشگاه آمریکا

بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره تحریم ها و مذاکرات هسته ای، تأیید اختلاف آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر موضوع هسته ای ایران، انتقاد یک عضو خانواده بوش از سیاست اوباما در قبال ایران، بازنگری دانشگاه آمریکایی در تصمیم خود برای عدم پذیرش دانشجویان ایرانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته رهبر انقلاب درباره موضوع مذاکرات هسته ای، از جمله مهمترین موضوعات مربوط به ایران است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد رهبر ایران روز گذشته گفته به اعتقاد وی حتی در صورتی که مذاکرات در مسیر مدنظر آمریکا پیش برود نیز همه تحریم های موجود علیه ایران برداشته نخواهد شد. این روزنامه اشاره می کند که پیش از این نیز رهبر ایران برداشته شدن واقعی همه تحریم ها را شرط دستیابی به توافق هسته ای خوانده و گفته بود در غیر این صورت، ایران از طریق توسعه اقتصاد داخلی، تحریم ها را به چالش خواهد کشید.

اما در ادامه مباحث مربوط به اختلافات آمریکا و رژیم اسرائیل در موضوع مذاکرات هسته ای ایران، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات سخنگوی کاخ سفید و همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را مورد توجه قرار داده که به انتقاد از رویکرد مقامات اسرائیلی پرداخته اند. این روزنامه می نویسد دولت اوباما روز گذشته تأیید کرده که برخی اطلاعات حساس مربوط به مذاکرات هسته ای ایران را از اسرائیلی ها پنهان نگه می دارد؛ زیرا این نگرانی وجود دارد که مقامات اسرائیلی با هدف ضربه زدن به مذاکرات، اقدام به افشای این اطلاعات کنند. این روزنامه تأیید علنی موضوع مذکور را نشانه تیرگی فزاینده روابط آمریکا و رژیم اسرائیل دانسته است.


این در حالی است که جمهوری خواهان آمریکا همچنان به انتقاد خود از مواضع اوباما در قبال ایران ادامه می دهند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جب بوش، برادر کوچکتر جرج بوش و از جمله نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، از رویکرد اوباما در موضوع مذاکرات هسته ای ایران انتقاد کرده و خواستار تشدید تحریم ها از سوی کنگره شده است. بوش همچنین هم راستا با دیگر هم حزبی های خود، اظهار داشته هر توافقی که میان دولت اوباما و ایران در موضوع هسته ای حاصل شود، باید برای اجرایی شدن به تصویب کنگره نیز برسد.

در میان دیگر مطالب، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «واشنگتن پست»، موضوع بازنگری یک دانشگاه آمریکایی در تصمیم خود مبنی بر عدم پذیرش دانشجویان ایرانی را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد در پی فشارهای قابل توجه دانشجویان و افکار عمومی، دانشگاه ماساچوست تصمیم خود مبنی بر عدم پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی رشته های مهندسی و علوم پایه را تغییر داد. این روزنامه اشاره می کند که در پی اتخاذ تصمیم مذکور که به بهانه همسویی با تحریم های آمریکا علیه ایران اتخاذ شده بود، اعتراضات متعددی به ویژه از سوی دانشجویان دانشگاه شکل گرفت و مجموعه این اعتراضات سبب بازنگری در این تصمیم شد.

در نهایت، سایت شبکه خبری «ای بی سی نیوز» واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به انتشار گزارشی درباره انجام عملیات های خرابکاران سایبری در جهان را مورد توجه قرار داده است. این سایت به نقل از مرضیه افخم می نویسد ایران نسبت به گزارش شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» که در آن به حملات نسل جدیدی از ویروس ها و بدافزارها به سیستم های رایانه ای در کشورهای مختلف اشاره شده، احساس نگرانی می کند. افخم ضمن بیان اینکه کشورهای مورد تهاجم این ویروس ها باید درباره راه های مبارزه با آن به گفت و گو بپردازند، گفته ایران توجه زیادی را به این موضوع نشان می دهد، زیرا خود یکی از اهداف همیشگی جاسوسی سایبری است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تابنا ک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------