آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

چرا روحانی برادر خود را به مذاکرات ژنو فرستاد؟



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,حسین فریدون

ایران و آمریکا وارد آخرین فاز تلاش های خود برای نجات مذاکرات هسته ای شده اند. برخی از ناظران غربی معتقدند که این گفتگوها فراتر از بحث نجات گفتگوهای هسته ای است.

دبکا نوشت: ایران و آمریکا وارد آخرین فاز تلاش های خود برای نجات مذاکرات هسته ای شده اند. برخی از ناظران غربی معتقدند که این گفتگوها فراتر از بحث نجات گفتگوهای هسته ای است.

به گزارش «انتخاب»، به نظر می رسد که دولت اوباما به سقف امتیازات خود به تهران (البته فعلا) رسیده است. ایرانیان نیز در مقابل تقاضای امریکا برای کاهش تعداد سانتریفیوژها مقاومت کرده است.

منابع دبکا مدعی شدند که پرزیدنت روحانی برادر خود را با پیام ویژه ای به ژنو فرستاده بود.

او قرار بود که در مورد تاثیر منفی شکست مذاکرات هسته ای بر دولت روحانی به دولت اوباما هشدار داد.

پیام دیگر حسین فریدون در ژنو آن بود که تهران پیشنهاد توافق دو مرحله ای آمریکایی ها را رد می کند و به جای آن بر روی یک ضرب الاجل در ماه ژوئن اصرار دارد.

دبکا در ادامه به سخنان اخیر جان کری در لندن مبنی بر عدم تمایل باراک اوباما به تمدید مذاکرات هسته ای و تهدید به متوقف کردن گفتگوها اشاره کرد و نوشت: مشخص نیست که دولت اوباما با تهدید سعی دارد، ایران را وادار به امضای پیش نویسی کند که ظریف و کری ماه گذشته به آن دست پیدا کردند یا خیر.

از سوی دیگر سخنان کری ممکن است بدین معنا باشد که ظاهرا دولت اوباما به سقف امتیاز دهی خود در چانه زنی ها با ایران رسیده است.

دلیل دیگر اظهارات وزیر خارجه آمریکا می تواند این باشد که پرزیدنت اوباما ممکن است با شکست احتمالی دیپلماسی هسته ای با ایران کنار آمده باشد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------