آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

انتشار حجم گسترده‌ای از اسناد محرمانه اطلاعاتی موساد/تضاد موساد و نتانیاهو در قبال ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,سناد محرمانه اطلاعاتی موساد

حجم گسترده‌ای از اسناد محرمانه اطلاعاتی سازمان‌هایی چون موساد و نیز سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا، روسیه و آفریقای جنوبی درز کرده و به زودی منتشر می‌شود. بر اساس یکی از این اسناد، موساد درباره برنامه اتمی ایران نظری خلاف دیدگاه نخست وزیر اسرائیل داشته است.

به گزارش «تیک»، شبکه الجزیره روز دوشنبه چهارم اسفند در گزارشی اعلام کرد که اسناد یاد شده به دست این شبکه رسیده و در حال بررسی صحت آن با همکاری روزنامه گاردین است و به تدریج این گزارش‌ها را منتشر خواهد کرد.

به گزارش گاردین، این اسناد نشان می‌دهد بررسی‌ها و ارزیابی‌های موساد با گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مورد برنامه دستیابی ایران به بمب اتمی، یکسان و همسو نبوده است.

در بخشی از این مدارک که از اسناد ارتباطی سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی به دست آمده است، مشخص شده که بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی، «ایران به اندازه کافی اورانیوم برای غنی‌سازی بیشتر در اختیار ندارد».

نیامین نتانیاهو در سخنرانی سال ۲۰۱۲ خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با نشان دادن یک نمودار درباره روند رسیدن ایران به بمب هسته‌ای، نسبت به خطر دستیابی ایران به سلاح اتمی هشدار داد.

سایت خبری «بیزنس اینسایدر» هم در گزارشی اعلام کرد که این بزرگترین درز اسناد اطلاعاتی از زمان «ادوارد اسنودن» است. ادوارد اسنودن پس از خروج از آمریکا به هنگ‌کنگ رفت و اسناد گسترده‌ای از برنامه‌های شنود و دسترسی به ای‌میل و اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی منتشر کرد. وی هم اکنون در روسیه زندگی می‌کند.

در این اسناد اطلاعاتی که قرار است در الجزیره و گاردین منتشر شود، هیچ سندی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی نیامده است. اسناد اطلاعاتی مربط به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه، اسرائیل، بریتانیا، آفریقای جنوبی و استرالیا است.

الجزیره گفته است که با انتشار این اسناد، زاویه تازه‌ای به سازمان‌های اطلاعاتی در جهان گشوده خواهد شد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------