آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

عراقچی به دیدار آمانو می‌رود



اخبار,اخباردیدارعراقچی با  آمانو

معاون وزیر خارجه ایران گفت: به منظور حل و فصل مسائلی که از گذشته میان تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده است، امروز سه شنبه با یوکیا آمانو دیدار می کنم.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در وین افزود: این دیدار در رابطه با همکاری هایی است که بین ایران و آژانس وجود دارد و برای حل و فصل مسائلی که از گذشته مانده و یا مسائل جاری است تا بشود پیشرفت بهتری در این همکاری ها ایجاد شود.

عراقچی گفت: آمانو مدیرکل آژانس اخیرا دیدار خوبی را با آقای ظریف در مونیخ داشت و در آن دیدار قرار شد که گفت و گوهایی بین ایران وآژانس در سطوح بالا تقویت و بیشتر شود و امیدوار هستیم که به گسترش همکاری هایی که در حال حاضر بین ایران و اژانس وجود دارد, منجر شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: به هرحال مسائلی از گذشته مانده که این مسائل باید هرچه زودتر حل و فصل شود, ما حرکت های خوبی را در طول سال گذشته داشتیم ,یک چارچوب همکاری بین ایران وآژانس که امضا شده و براساس آن حرکت‌ها و همکاری هایی را داشتیم .

عراقچی با اشاره به اینکه لازم است همکاری هایی که تا الان بوده و راههای تسریع و تسهیل این همکاری ها مرور شود گفت: انشاء الله همزمان با پیشرفت مذاکرات با 5+1, ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5  از روز جمعه در ژنو با دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آمریک از سر گرفته شد. روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات پیوستند.
 

اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------