آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

گزارش نیویورک تایمز از نابودی ماکت ناو هواپيمابر آمريکا در رزمایش نیروی دریایی ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رزمایش نیروی دریایی ایران

آن عملیات شبیه سازی با نام پیامبر اعظم 9، محور رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در نزدیکی تنگه هرمز بود که یک آبراه راهبردی است که بیش از بیست درصد محموله های نفت جهان از آنجا عبور می کند.

نیویورک تایمز نوشت:‌ به نظر نمیرسد آمریکا علنا درباره رزمایش ایران و تهدید بالقوه آن برای ناو هواپیمابر خود نگران باشد.

به گزارش «انتخاب»، نیروی دریایی ایران ممکن است در مقایسه با نیروی دریایی آمریکا از سبقه ی کمتری برخوردار باشد، اما روز چهارشنبه خسارت جدی به یک ناو هواپیمابر آمریکاوارد ساخت.فرماندهان ایرانی با افتخار از وارد شدن ضربات سنگین به آن ماکت با شبیه سازی شرایط یک جنگ واقعی سخن گفتند.

آن عملیات شبیه سازی با نام پیامبر اعظم 9، محور رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در نزدیکی تنگه هرمز بود که یک آبراه راهبردی است که بیش از بیست درصد محموله های نفت جهان از آنجا عبور می کند.

در این گزارش با اشاره به تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران درباره آن رزمایش و شرکت قایق های تندرو در حمله به ناو آمریکایی نوشت: گرچه ایران و آمریکا درگیر گفتگوهای هسته ای اند، ایران اغلب تهدید کرده است به تلافی هر حمله ای به مراکز هسته ای اش تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. حمله روز چهارشنبه بخشی از راهبرد ایران برای نشان دادن توان نظامی خود با وجود مذاکرات مستقیم با آمریکا دشمن دیرینه خود بود.

حضور آمریکا در خلیج فارس از دیرباز برای مقامات ایران آزاردهنده بوده است و آنها گفته اند هیچ دلیلی برای فرافکنی قدرت توسط نیروی دریایی آمریکا در چنین فاصله دوری از مرزهای آن وجود ندارد. بعلاوه افسران ایرانی می گویند صِرف حضور آمریکا برای منطقه خطرناک است.

ماکت ساخته شده شباهت چشمگیری با نمونه ای داشت که ارتش آمریکا آنرا سال گذشته در زمان ساخت در یک کارگاه کشتی سازی در بندر عباس رصد کرده بود و به سرعت به «کشتی هدف» معروف شد.


 اخبار سیاست  خارجی  -   انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------