آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر آمریکا در ریاض: ایران هسته ای تهدیدی برای عربستان سعودی است / از ایران تعجب می کنم که چرا موضع دیگری اتخاذ نمی کند تا به توافق هسته ای دست پیدا کند!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,  سفیر آمریکا در ریاض

سفیر آمریکا در ریاض مدعی شد ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می کند و افزود تنها توافق هسته ای قابل قبول، توافقی است که تضمین کند ایران به قدرت هسته ای تبدیل نمی شود.

به گزارش  «تیک»، جوزف واستفال سفیر آمریکا در ریاض گفت:« در آغاز، برداشت شخصی خودم را بیان می کنم. من تعجب می کنم که ایران به این صورت آشکار در امور کشورها از جمله سوریه از طریق حزب الله و در عراق و در کشورهای دیگر مداخله می کند. من تعجب می کنم چرا موضع دیگری اتخاذ نمی کند، تا به توافق هسته ای دست یابد چون این موضع به این کشور کمک نمی کند که به راه حلی با پنج کشور بزرگ دست یابد. (موضع ایران) مشکلی را حل نمی کند.»

وی افزود: «از این رو، من نمی دانم چگونه ایران درباره این مسئله فکر می کند، اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بارها تاکید کرد این مذاکرات برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته ای است، زیرا این قدرت نه تنها تهدیدی برای آمریکا به شمار می رود، بلکه عربستان سعودی و همه کشورهای منطقه را هم تهدید می کند و این مسئله بر امنیت منطقه تاثیر منفی دارد. از این رو، ما اصرار داریم که آنان به سلاح هسته ای دست نیابند و امیدواریم به توافقی درباره این مسئله دست یابیم. باراک اوباما گفت تنها توافقی مورد قبول واقع می شود که تضمین کند ایران به قدرت هسته ای تبدیل نمی شود. به نظر من برای ایران دشوار است در امور کشورها دخالت کند، زیرا اوضاع اقتصادی این کشور وخیم است. از این رو، تحریم ها هرگز لغو نمی شود مگر آنکه مطمئن شویم ایران موافقت کرد قدرت هسته ای نشود».

واستفال در پاسخ به این سئوال که آمریکا متهم شده است برای حمایت از برخی کشورهای منطقه برنامه هسته ای ایران را دنبال می کند آیا این اتهام صحت دارد؟ یا واشنگتن برای مبارزه با هرگونه احتمال نظامی شدن برنامه هسته ای به این مسئله اهمیت می دهد، تصریح کرد:« من به خوبی منظورت را می دانم. من تاکید می کنم که ما این کار را انجام نمی دهیم تا از هر کشور به خصوصی حمایت کنیم. کشوری که در ذهنت هست می تواند از خود دفاع کند، اما ما برای برقراری صلح در منطقه ( این کار را به عهده گرفته ایم).

 

منطقه (خاورمیانه) جایگاه اقتصادی و جغرافیای سیاسی مهم دارد و اماکن مقدس در این منطقه وجود دارد. این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمی تواند وجود سلاح های هسته ای را تحمل کند که به از بین بردن این اماکن و توانمندی های اقتصادی و انسانی منجر شود. از این رو، آمریکا به برقراری صلح در خاورمیانه و حل این معضل هسته ای پایبند است و ما و رئیس جمهور آمریکا تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت».


 اخبارسیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------