آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: هرگز در چند سال اخیر به مرحله ی به پرواز درآوردن جنگنده هایمان برای حمله به ایران نشدیم



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است می گوید مخالفت های او با حمله ی نظامی به ایران ، روی اجتناب از حمله به ایران بسیار تاثیر گذار بود.

به گزارش «تیک»، پایگاه اینترنتی عاروتص شوع در گزارشی به نقل از بنی گانتس نوشت: هرگز به ما دستور حمله به ایران داده نشد.

بنی گانتس در مصاحبه ی خود با شبکه ی دوم تلویزیون اسرائیل گفت که او مخالف حمله به ایران بود و روی سلسله مراتب بالای سیاسی در اسرائیل برای اجتناب از حمله به ایران نیز تاثیر گذار بود.

بنی گانتس خطاب به شبکه ی دوم تلویزیون اسرائیل گفت : مخالفت های او با حمله روی سلسه مراتب سیاسی اسرائیل برای تجدید نظر در حمله ی نظامی به برنامه ی تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار بود.

لانا دایان مجری تلویزیون اسرائیل از بنی گانتس پرسید: آیا در صورتی که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حمله به ایران مخالفت کند، نخست وزیر اسرائیل می تواند به ایران حمله کند؟

بنی گانتس پاسخ داد: بله

وی درپاسخ به پرسشی درباره خطرناک بودن حمله به ایران گفت: من دراین صورت وارد اتاق خواهم شد و با واضح ترین ، شدید ترین و جدی ترین لحن ، خطرناک بودن حمله را خواهم گفت.

مجری گفت: آیا آنها(مقامات اسرائیلی) این لحن واضح، شدید و جدی را از شما شاهد بودند؟

بنی گانتس گفت: از خودشان بپرسید. اوضاع به مرحله ی « برخاستن هواپیماها و پرواز» کشیده نشد. اوضاع هرگز به این مرحله کشیده نشد.

مجری گفت: علت اش این بود که آنها حرف افرادی مثل شما را شنیدند؟

بنی گانتس در پاسخ گفت: من چنین اعتقادی دارم که آنها به چیزهایی که من گفتم توجه کردند.

این گزارش می افزاید: رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که در سال دوهزار و دوازده ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک وزیر دفاع وقت اسرائیل در شرف صدور دستور حمله به ایران بودند. طرح حمله ی آنها با مخالفت شدید مئیر داگان رئیس سابق موساد و گابی اشکنازی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مواجه شده بود.

براساس گزارش ها، در یک مقطع زمانی بود که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک به ارتش دستور دادند که در موقعیت جنگی باشد اما از صدور دستور نهایی حمله خودداری کردند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------