آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمادگي آژانس براي تسريع همکاری‌ با ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام گفت که تحقیقات آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در اولین نشست شورای حکام در سال 2015 گفت: آژانس همچنان به فعالیت‌هایش برای راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقنامه پادمان‌ها ادامه می‌دهد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: هر چند آژانس در موقعیتی نیست که به طور کامل درباره عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران اطمینان دهد بنابراین نمی‌تواند نتیجه‌گیری کند که تمام مواد هسته‌ای ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آمانو همچنین گفت: آژانس به نظارت و راستی آزمایی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای در برنامه اقدام مشترک که ایران و گروه 3+3 بر سر آن به توافق رسیدند ادامه می‌دهد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: آژانس همچنین آماده است تا روند حل مسائل باقیمانده در چارچوب همکاری‌ها میان ایران و آژانس را تسریع کند.

وی مدعی شد: ایران هنوز توضیحات لازم را که به آژانس امکان شفاف‌سازی درباره دو اقدام عملی باقیمانده را بدهد ارائه نداده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه صحبت‌های آغازین خود در حضور 163 عضو شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز نگرانی کرد و گفت: کمک به کشورها برای رفع نیازهایشان از طریق تکنولوژی هسته‌ای یکی از موضوعات مورد اهمیت برای آژانس است.

 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------