آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دیدار صالحی و وزیر انرژی آمریکا



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,علی‌اکبر صالحی

رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا عصر روز دوشنبه در هتل محل اقامت هیات‌های مذاکره‌کننده ‌(رویال پلازا) در شهر مونتروی سوییس جداگانه دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی و ارنست مونیز در مذاکرات قبل که هفته گذشته در ژنو انجام شد نیز حضور داشتند و موضوعات فنی هسته‌ای را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

وزیر خارجه کشورمان پیش از این درباره مذاکرات هفته گذشته گفته بود که "پیشرفت‌هایی به طور جدی" صورت گرفت و ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات این هفته نیز در سایر موضوعات به ویژه رفع تحریم‌ها به پیشرفت دست یابیم.

ظریف هم‌چنین گفت که چنان چه این پیشرفت به دست آید، تدوین توافق را به طور دقیق که امکان اجرایی شدن داشته باشد،‌ آغاز می‌کنیم. از این رو می‌توان امیدوار بود که در مذاکرات این هفته چارچوب نانوشته توافق جامع به دست آید هر چند دست یافتن به این چارچوب با توجه به اهمیت متن توافق نهایی نمی‌تواند به معنای دستیابی به توافق جامع باشد.

قرار است عصر امروز (دوشنبه) ظریف و کری نیز با یکدیگر دیدار کنند.

در این دور از مذاکرات هم‌چنین حسین فریدون، دستیار ویژه رییس‌جمهور نیز حضور دارد.

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا نیز بعد از ظهر امروز مذاکرات خود را دو جانبه و با حضور هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دنبال کردند.


 اخبار سیاست خارجی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------