آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل: سفر نتانیاهو به واشنگتن تاثیری در گفت‌وگوهای هسته‌ای ندارد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل باتاکید بر اینکه سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درکنگره کوچکترین تاثیری در روند گفت وگو های هسته ای نخواهد داشت گفت: تنها نتیجه ای که این تصمیم نتانیاهو داشته ایجاد شکاف میان دو حزب آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل بوده است.

توماس پیکریینگ دیپلمات با سابقه آمریکایی و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل در گفت وگو با ایرنا افزود: دعوت جمهوریخواهان از نتانیاهو به منظور سخنرانی در کنگره آمریکا سبب شکاف و تفرقه عمیقی میان دوحزب حاکم بر این کشور درحمایت از رژیم اسرائیل شده است.

پیکرینگ با اشاره به اینکه به نظر می رسد دموکرات ها و جمهوریخواهان آمریکایی برای اثبات برتری رویکرد های خود درحمایت از رژیم اسرائیل درگیر رقابت تازه ای شده اند گفت: همانطور که می بینیم جمهوریخواهان یا لااقل درصد زیادی از آن ها دولت اوباما را تحت فشار زیادی برای به جریان انداختن لوایح تازه ای از تحریم علیه ایران گذاشته اند.

وی افزود: این شکاف تنها در میان دوحزب آمریکایی به وجود نیامده، در ماه های اخیر نوعی شکاف و اختلاف نظر میان دموکرات ها هم به وجود آمده است و می بینیم که برخی از آنها به دلیل گرایش های سیاسی در حوزه های فعالیت شان از رویکرد جمهوریخواهان درمورد ایران حمایت می کنند.

به نظر این دیپلمات آمریکایی این دسته از دموکرات ها به نظر نمی رسد در حال حاضر تمایلی به وارد آورد فشار های بیشتری بر اوباما داشته باشند و ظاهرا ترجیح می دهند تا روشن شدن نتیجه این گفت وگو ها صبر کنند.

وی افزود: به هرحال نتانیاهو با این امید به واشنگتن می آید تا از این شکاف به نفع سیاست های خودش بهره برداری کند که البته نادرست بودن این رویکرد از همین حالا معلوم است.

وی با بیان اینکه در نهایت باید منتظر ماند و دید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنرانی چه حرفی برای گفتن دارد که بتواند به او در انتخابات آینده کشورش کمک کند گفت:افکار عمومی رژیم اسرائیل از هم اکنون عدم خرسندی خودشان را دررابطه با این تصمیم نشان داده اند ورویکرد او را رویکردی لطمه زننده به روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل می دانند.

خبرنگار ایران درمورد اثرات مخرب این اقدام عجولانه ونابخردانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آینده سیاسی او پرسید و پیکرینگ درپاسخ گفت: شکست نتانیاهو در این انتخابات تقریبا قطعی به نظر می رسد.

پیکرینگ که زمانی سفارت آمریکا در رژیم اسرائیل را نیز به عهده داشته است درتوضیح این حرف گفت: بر اساس تجربه ای که من دارد مردم سرزمین اشغالی فلسطین به شدت حمایت آمریکا از کشورشان را حیاتی ومهم می دانند ومتعتقدند که رژیم اسرائیل چه از نظر اقتصادی و چه ازنظر استراتژیک به حمایت آمریکا نیازمند است.

به گفته وی آنها همیشه شاهد بوده اند که دوحزب حاکم در آمریکا درحمایت از رژیم اسراییل یک صدا ویکپارچه بوده اند و نتانیاهو در این سخنرانی باید آن ها را متقاعد کند که این اقدام او که به شکاف میان سیاستمداران دوحزب آمریکا منجر شده می تواند در راستای منافع رژیم اسرائیل مفید واقع شود.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل درادامه گفت به همین دلیل رقبای انتخاباتی نتانیاهو بخصوص در جناح راست میانه ازهمین حالا این اقدام او راسبب خدشه دار شدن روابط رژیم با آمریکا و به خطر افتادن منافع رژیم اسرائیل دانسته و از این مسئله درتبلیغات انتخاباتی خود به استفاده های گسترده ای دست زده و خواهند زد.

پیکرینگ افزود:در یک نگاه کلی به نظر می رسد درصورت حصول یک توافق مرضی الطرفین راه برای تماس ها وگفت وگو های بیشتر میان دوطرف ایران و آمریکا باز شود و امکان گسترش روابط چه از نظر اقتصادی و چه سیاسی به وجود بیاید، اما قدر مسلم این است که حتی پس از حصول توافق جامع هر دو دولت به زمانی برای متقاعد کردن افکار عمومی کشورشان نیاز خواهند داشت.

به نظر این دیپلمات با سابقه آمریکایی نخستین اثراتی که حصول این توافق درپی خواهد داشت امکان همکاری های منطقه ای میان دوکشور خواهد بود وبرای مثال گفت تردیدی نیست که طرفین در رابطه با مسائلی مثل عراق وافغانستان منافع مشترک و تنگاتنگی دارند که ارتباط های بیشتر میان دو کشور در آینده را اجتناب ناپذیر خواهد کرد.

 اخبار سیاست  خارجی  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------