آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

شرایط دستیابی به توافق هسته‌ای از دید رئیس‌جمهور آمریکا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس جمهور آمریکا

اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره شرایط توافق هسته ای با ایران و وضعیت روابط آمریکا و رژیم اسرائیل، اظهارت نخست وزیر رژیم اسرائیل در جریان اجلاس سالانه آیپک، تأکید آمریکا بر ضرورت بسته شدن چهار مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته ای و اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در اجلاس آیپک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره موضوع هسته ای ایران، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته «رویترز»، باراک اوباما گفته برای دستیابی به توافق هسته ای، ایران باید متعهد به متوقف کردن بخش های حساس فعالیت های هسته ای خود به مدت دستکم 10 سال شود؛ اما در حال حاضر، نشانه ها از امضای توافق نهایی با ایران حکایت ندارد. وی گفته اعمال یک دوره محدودیت بیش از 10 ساله که در آن، برنامه هسته ای ایران در مرحله ای که هم اکنون وجود دارد باقی بماند و نیز به عقب برگرداندن بخش هایی از این برنامه، اقداماتی است که در صورت انجام، عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین می کند.


در این میان، برخی دیگر از مطبوعات و رسانه ها، از جمله روزنامه «تلگراف»، بخش های دیگری از اظهارات اوباما را بازتاب داده اند که در آن به روابط آمریکا و رژیم اسرائیل پرداخته شده است. این روزناه می نویسد اوباما در مصاحبه شب گذشته خود گفته سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره، انحرافی در مسیر روابط آمریکا و اسرئیل است که سبب لطمه خوردن دائمی این روابط نمی شود؛ اما در عین حال، تأیید کرده که در موضوع چگونگی دستیابی به هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، میان دولت وی و دولت نتانیاهو اختلاف نظر وجود دارد.

به موازات این موضوع، سخنرانی روز گذشته نتانیاهو در اجلاس سالانه لابی صهیونیستی آمریکا نیز مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می نویسد هرچند نتانیاهو در اظهارات خود تلاش کرده تنش های رخ داده در روابطش با دولت آمریکا را کاهش دهد، اما گفته دولت آمریکا نمی تواند نگرانی های امنیتی رژیم اسرائیل را به طور کامل درک کند. وی گفته آمریکایی ها نگران امنیت خود هستند و رژیم اسرائیل نیز باید نگران امنیت خود باشد. وی با بیان اینکه در موضوع سفرش به واشنگتن برای سخنرانی، هیچ «بی احترامی» در کار نبوده، گفته گزارش های مربوط به افول روابط آمریکا و اسرائیل نه تنها ناپخته، بلکه اشتباه است.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی به موضوع هسته ای ایران پرداخته و گفته مذاکرات هسته ای در صورتی به موفقیت می رسد که چهار مسیر احتمالی دستیابی ایران به سلاح هسته ای مسدود شود. به نوشته خبرگزاری کویت جاش ارنست نخستین مسیر را ظرفیت غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نظنز، دومین مسیر را ظرفیت غنی سازی اورانیوم در فردو و سومین مسیر را ظرفیت غنی سازی پلوتونیوم در رآکتور آب سنگین اراک دانسته است. وی در توضیح مسیر چهارم نیز به اطمینان یافتن از اینکه ایران توانایی انجام فعالیت های هسته ای مخفی در مراکز اعلام نشده را نداشته باشد، اشاره کرده است.

در نهایت، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «تایمز اسرائیل» نیز به اظهارات روز گذشته مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در اجلاس آیپک پرداخته اند. این روزنامه می نویسد سوزان رایس در جریان سخنرانی خود ضمن تأکید بر اهمیت روابط آمریکا و رژیم اسرائیل، گفته آمریکا هیچ توافق بدی را با ایران امضا نخواهد کرد. وی با بیان اینکه دولت اوباما خود را متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای می داند، بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای همیشگی مقامات آمریکایی گفته همه گزینه ها در مقابل ایران روی میز قرار دارد. در عین حال، وی به نتانیاهو هشدار داده در سخنرانی خود در کنگره، جزئیات مذاکرات هسته ای با ایران را افشا نکند.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------