آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

فرمانده سنتکام: ایران بزرگ ترین تهدید آمریکا در منطقه است



 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی,ژنرال آستین

ژنرال آستین در گزارش خود آورده است:" ایران همچنان به سیاست هایی که منافع استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، ادامه می دهد."

 فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه ، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کمیته تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ایران بزرگ ترین تهدید آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای جنوب غربی است.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت آمریکایی "بریت بارت"، ژنرال لوید آستین در گزارشی مکتوب از وضعیت نیروهای سنتکام به کمیته امور دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا که روز سه شنبه (3 مارس) و همزمان با نطق جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا ارایه شد، ایران را بزرگ ترین تهدید منطقه ای آمریکا خوانده است.

این ژنرال آمریکایی در گزارش خود آورده است:" ایران همچنان به سیاست هایی که منافع استراتژیک آمریکا در منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، ادامه می دهد."

در این گزارش آمده است:" بی ثباتی های مزمن در منطقه خاورمیانه، انبوه جمعیت محروم منطقه و دولت های ضعیف زمینه ای مساعد  برای بسط نفوذ منطقه ای ایران و متحدانش را در منطقه در جهت تضعیف اهداف منطقه ای آمریکا فراهم آورده است."

این ژنرال آمریکایی با ادعای نفوذ میلیشیای تحت تسلط ایران در کشورهای عراق و سوریه مدعی شده است: خطرناک ترین جنبه از تهدیدات ناشی از ایران در منطقه استفاده جمعیت شیعه منطقه  از توان و نفوذ سپاه پاسداران ایران ، وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی و پروکسی ها و گروه هایی چون حزب الله درجهت فعالیت های مخرب و تهدیدزا علیه منافع آمریکا است.

ژنرال آستین در این گزارش فعالیت های ایران را در منطقه را در جهت تشدید تهدید فرقه گرایی و افزایش تنش بین گروه های افراطی مسلح در خاورمیانه دانسته است.

گفتنی است غالب ناظران و کارشناسان بر این باورند عملکرد ایران در مبارزه با افراط گرایی در منطقه و مقابله با گروه هایی تکفیری همچون داعش موثرترین شیوه در مقابله با پیشروی های این گروه در عراق و سوریه بوده است.

  فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) 18 کشور وقاع در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی و افغانستان را شامل می شود.

گزارش فرمانده سنتکام در حالی است که در ماه های گذشته  به اذعان مقامات عراقی نقش هدایت و مشاورت ایران در مبارزه با گروه داعش در این کشور مهم ترین و موثرترین عامل جلوگیری از پیشروی های داعش  و تحمیل شکست های مهم به این گروه تروریستی از جمله عملیات آمرلی و عملیات اخیر برای آزاد سازی شهر تکریت از دست گروه داعش بوده است.


 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------