آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

CNN: مذاکرات هسته اي ايران با پيشرفت هاي چشمگير همراه بود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات ایران و1+5

برخی از مفسران آمریکایی گفته اند موضع فرانسه بیشتر نمایشی است. آنها می گویند انگیزه فرانسه مقابله با این مسئله است که آمریکا مذاکره کننده اصلی با ایران است و این کشور قصد دارد به کشورهای عرب که مشتریان تسلیحاتی آن است نشان دهد که بر مواضع خود ایستاده است.

سی ان ان اعلام کرد در مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفتگوها بر سر برنامه هسته ای ایران چند روز دیگر در سوئیس از سر گرفته می شود.

یک دیپلمات بلند پایه اروپایی روز شنبه گفت پیشرفت های چشمگیری حاصل شده اما برخی مسائل مهم هنوز باقی مانده است. قدرت های جهانی تا پایان ماه مارس فرصت دارند تا بر سر چارچوب ها (با ایران) به توافق برسند.

از سوی دیگر، نیورویرک تایمز نوشت: مخالفت های فرانسه با آمریکا در خصوص توافق هسته ای در واقع تلاشی برای مقابله با نقش اصلی واشنگتن در مذاکرات با ایران است.

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم مایکل گوردون نوشت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه با تاکید بر این که اکنون زمان اتخاذ تصمیم های دشوار است، گفت مذاکره کنندگان هسته ای باید هدف خود را برای تکمیل توافق اولیه تا پایان ماه مارس دنبال کنند.

در حالی که مقامات آمریکایی تلاش کرده اند گزارش ها را در مورد اختلاف با مقامات فرانسوی کم اهمیت جلوه دهند، اظهارات کری وجود اختلاف با دیپلمات های فرانسوی را منعکس کرد که هشدار داده اند غرب با تعجیل در رسیدن به یک تفاهم اولیه ممکن است موضع خود را در مذاکرات تضعیف کند.

مذاکره کنندگان آمریکا و ایران در تلاش هستند تا ضرب الاجل 31 مارس به پیش نویس طرح کلی یک توافق دست یابند. پس از آن قرار است تا پایان ماه ژوئن به یک توافق جامع و کامل برسند.
اما جرارد آرود، سفیر فرانسه در آمریکا روز جمعه در پیامی در توئیتر هشدار داد پافشاری بر ضرب الاجل 31 مارس خطرناک است.

ایران بیش از آمریکا نسبت به مذاکرات خوشبین است و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت دور اخیر مذاکرات پایه یک توافق نهایی را ایجاد کرد.

مدت زمان توافق هسته ای، مسئله ای است که مقامات آمریکایی و فرانسوی در باره آن تا حدودی اختلاف نظر دارند. مقامات فرانسوی می گویند این توافق باید پانزده ساله باشد در حالی که مقامات آمریکایی بر ده ساله بودن آن تاکید می کنند.

برخی از مفسران آمریکایی گفته اند موضع فرانسه بیشتر نمایشی است. آنها می گویند انگیزه فرانسه مقابله با این مسئله است که آمریکا مذاکره کننده اصلی با ایران است و این کشور قصد دارد به کشورهای عرب که مشتریان تسلیحاتی آن است نشان دهد که بر مواضع خود ایستاده است.


  اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------