آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای / ارائه اطلاعات سری به کنگره برای منع توافق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,توافق هسته ای

این جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای توسط سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکایی به هنگام شنود یکی از تماس های تلفنی میان مقامات اسرائیلی کشف شد.

 یک روزنامه آمریکایی نوشت: اسرائیل از مذاکرات هسته ای گروه 1+5 و ایران، جاسوسی کرده و اطلاعات سری را در اختیار اعضای کنگره آمریکا قرار داده تا  مانع از توافق هسته ای شود.

به گزارش عصر ایران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که اسرائیل از  طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای از جمله آمریکا د هم جاسوسی کرده است.

 اسرائیل هم به سرعت این خبر را تکذیب کرد وگفت که این گزارش نادرست است و از آمریکا جاسوسی نکرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از شماری از مقامات سابق و فعلی آمریکا نوشت: هدف از جاسوسی مقابله با هر پیش نویس توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 است.

اسرائیل علاوه بر جاسوسی و شنود، توانسته از طریق شنود نشست های سری و محرمانه آمریکایی ها، خبرچین ها و دیپلمات های مرتبط با آنها در اروپا به اطلاعات محرمانه از مذاکرات هسته ای با ایران دست یابد.

وال استریت ژورنال اضافه کرد: انچه که باعث خشم کاخ سفید شد این است که اسرائیل اطلاعات سری و محرمانه از مذاکرات هسته ای را به اعضای کنگره آمریکا داده تا هر توافق هسته ای با ایران را نابود کند.
شمار زیادی از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا مخالف توافق هسته ای با ایران هستند.

یک مقام ارشد امریکایی هم گفت: اینکه امریکا و اسرائیل از یکدیگر جاسوسی می کنند یک چیز است و اینکه اسرائیل اسرار آمریکا را بدزدد و آنها را در اختیار اعضای کنگره آمریکا قرار دهد تا دیپلماسی آمریکا را تخریب کند چیز دیگری است.

این جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای توسط سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکایی به هنگام شنود یکی از تماس های تلفنی میان مقامات اسرائیلی کشف شد.


در این مکالمه تلفنی مطالبی مطرح شد که مقامات امریکایی معتقدند تنها در مذاکرات سری و محرمانه مطرح شده بود.

فیگیدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل هم به شدت این مطالب را تکذیب کرد.


او گفت: اسرائیل برای منافع خود فعالیت می کند اما از امریکا جاسوسی نمی کند. اسرائیل اطلاعات مربوط به مذاکرات را از منابع مختلف به دست می آورد. کشورهای دیگری از جمله ایرانی ها هم در مذاکرات حضور دارند.

این موضوع اعتراف ضمنی به جاسوسی اسرائیل از دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای از جمله ایران است.

وزیر اسرائیلی: متاسفانه به احتمال زیاد توافق هسته ای با ایران امضا می شود
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز از پاریس، یووال اشتاینتز وزیر امور استراتژیک اسرائیل روز دوشنبه گفت که به احتمال زیاد گروه  1+5 و ایران به توافق هسته ای بد و ناقص می رسند.

وی افزود: فشارهای شدیدی برای سخت تر کردن متن توافق هسته ای انجام می شود.


او روز دوشنبه در فرانسه به رویترز گفت: معتقدیم که توافق هسته ای با ایران، یک توافق بد و ناقص خواهد بود. متاسفانه به احتمال خیلی زیاد این توافق اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: توافقی که درباره گفتگو می شود باعث می شود ایران در وضعیت کشوری در آستانه کسب بمب اتمی باقی بماند. تا هنگامی که این توافق نهایی نشده است اسرائیل به گروه 1+5 فشار می آورد تا مشکلات این توافق را رفع کنند. 

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------