آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

«احتمال حصول توافق هسته‌ای تا اوایل هفته آینده»



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط ایران وآمریکا

اظهارات یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره چشم انداز حصول توافق هسته ای، اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره ضرورت حصول توافق میان ایران و 1+5، تأکید وزیر خارجه ایران بر ضرورت برداشته شدن همه تحریم های موجود علیه ایران و همکاری نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با نیروهای تحت حمایت ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در روزی که قرار است دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در لوزان آغاز شود، بخش عمده مطالب مربوط به ایران در مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» اظهارات یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا را در آستانه مذاکرات بازتاب داده که از قابل دسترس بودن توافق هسته ای طی روزهای آتی خبر داده است. این روزنامه می نویسد در امیدوارکننده ترین اظهارنظر درباره مذاکرات، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته این احتمال وجود دارد که تا اوایل هفته آینده، توافق هسته ای با ایران حاصل شود. این مقام آمریکایی اظهار داشته: «ما به شدت معتقدیم که می توان تا 31 مارس این کار را به انجام رساند. ما مسیر دستیابی به این هدف را مشاهده می کنیم». با این حال، وی تأکید کرده دستیابی به توافق تضمین شده نیست و مجموعه ای از موضوعات پیچیده می تواند مانع توافق شود.

در همین حال، وزیر خارجه انگلیس طی اظهاراتی بر ضرورت دستیابی به توافق نهایی هسته ای تأکید کرده و گفته انجام نشدن این امر، سبب بروز مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد. به نوشته «رویترز»، فیلیپ هاموند گفته ناکامی در دستیابی به توافق هسته ای با ایران، به معنای خاورمیانه ای اساساً بی ثبات تر و جدی شدن چشم انداز بی ثباتی در منطقه خواهد بود. با این وجود، وی بار دیگر مسئولیت اصلی را به گردن ایران انداخته و گفته: «اگر ما به پیمودن این مسیر ادامه دهیم، توافق قابل دستیابی است. اما برای دستیابی به آن، زمان آن رسیده که ایران انعطاف نشان داده و تصمیمات دشوار بگیرد».

این در حالی است که وزیر خارجه ایران بار دیگر بر شرط منطقی دستیابی به توافق، یعنی ضرورت برداشته شدن همه تحریم های موجود علیه ایران تأکید کرده است. روزنامه «نیشن» پاکستان ضمن پرداختن به سخنان روز گذشته محمد جواد ظریف می نویسد ایران تأکید دارد که شرط دستیابی به توافق، برداشته شدن همه تحریم ها است. ظریف گفته: «این موضعی است که دولت از آغاز بر آن تأکید داشته است». نیشن می نویسد سخنان ظریف حکایت از آن دارد که در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، ایران در یکی از مهمترین موضوعات مطرح در مذاکرات هیچ گونه مصالحه ای انجام نخواهد داد.

اما به جز موضوع مذاکرات، بحث آغاز حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در تکریت، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «دیلی استار» لبنان در این زمینه می نویسد ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، روز چهارشنبه حمله به مواضع داعش در تکریت را آغاز کرده در حمایت از «نیروهای مسلح تحت حمایت ایران» در عراق انجام می گیرد. این روزنامه می نویسد اقدام اخیر، بزرگترین همکاری تاکنون میان ائتلاف آمریکایی، نیروهای دولتی عراق و گروه مسلح تحت حمایت ایران است که سبب گشوده شدن فصل جدیدی در مبارزه با داعش در عراق می شود.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------