آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

ايران و 1+5 در يک قدمي توافق هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته اي در لوزان

خبرگزاري روسيا سگودنيا به نقل از يک مقام نزديک هيات مذاکره کننده در لوزان سوييس اعلام کرد: طرف هاي ايراني و گروه 1+5 به توافق هسته اي بسيار نزديک شده اند و در يک قدمي آن قرار گرفته اند.

به گزارش ايرنا ، خبرگزاري روسيا سگودنيا بامداد روز شنبه به نقل از يک مقام شرکت کننده در هيات هاي مذاکره کننده در لوزان سوييس که نامش فاش نشده است خاطرنشان کرد: ايران و گروه 1+5 به گام نهايي براي امضاي توافق نامه هسته اي بسيار نزديک هستند.

وي افزود : اين توافقنامه ممکن است در روزهاي آينده امضا و خبر آن اعلام شود.

خبرگزاري روسي به نقل از اين مقام نوشت:توافق نامه اصولي متشکل از دو يا سه صفحه خواهد بود که براي تنظيم سند توافق نهايي بکار گرفته مي شود.

به گفته اين مقام، طرف هاي شرکت کننده در مذاکرات بطور فشرده در مورد جزييات کليدي توافق نامه گفتگو مي کنند.

مذاکرات ايران و گروه 1+5 از روز پنجشنبه در لوزان سوييس آغاز شده است و قرار است تا روز 29 مارس ادامه بيابد.

درهمين حال وزيران امورخارجه روسيه و آمريکا روزجمعه در گفتگويي تلفني درباره دور کنوني مذاکرات هسته اي در لوزان و نتايج آن گفت وگو کردند و دو طرف درخصوص ديدار وزيران امور خارجه ايران و گروه 1+5 در لوزان سوييس به توافق رسيدند.

به گزارش وزارت امور خارجه روسيه، سرگئي لاوروف و جان کري به نزديکي مواضع روسيه و آمريکا در بسياري از مسايل مربوط به روند حل و فصل برنامه هسته اي ايران اشاره کردند.

وزيران امورخارجه روسيه و آمريکا درخصوص اقدامات انجام شده براي کسب توافق نهايي در مورد برنامه هسته اي ايران گفت وگو کرده و براي برگزاري ديدار وزيران امور خارجه ايران و گروه 1+5 در لوزان در روز 29 مارس (روز يکشنبه) توافق شد.

شبکه راشاتودي روسيه هم روز جمعه به نقل از خبرنگار خود از لوزان گزارش کرد: براي دستيابي ايران و 1+5 به توافق هسته اي در آينده نزديک خوش بيني زيادي وجود دارد.


  اخبار سیاست  خارجی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------