آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

لوران فابيوس: توافق هسته اي احتمالي با ايران، بهانه را ازديگر کشورها براي ساخت بمب اتمي مي گيرد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,  انرژی هسته ای

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگویی اختصاصی با فرانس 24 گفت ما توافقنامه ای هسته ای با ایران می خواهیم که بهانه به دست دیگر کشورهای خاورمیانه برای ساخت بمب اتمی ندهد.

به گزارش «تیک»،  وزیر امور خارجه فرانسه گفت موضوع ما از همان نخست مشخص بوده است . با این قرار که استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز حق ایران است اما این کشور حق ندارد برای ساخت بمب اتمی تلاش کند. اکنون مذاکرات درباره همین مسئله است که ایران تضمین لازم را بدهد که به دنبال بمب اتمی نیست. البته ایران اعلام کرده است تعهدات لازم را در این خصوص خواهد داد اما باید ثابت کند این تعهدات پایدار و معتبر است و درآینده آن را دور نخواهد زد.

فابیوس در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت: پیشرفت هایی در مذاکرات است اما ما بر این باوریم تنها هنگامی امکان دستیابی به توافقنامه ای درباره پرونده هسته ای ایران مسیر خواهد شد که این توافقنامه محکم و قوی باشد. در نتیجه مشکلات هنوز وجود دارد و ما تا آخر مسیر را طی نکرده ایم .

 

امیدواریم چنین توافقنامه ای سرانجام به دست آید اما تاکید می کنم تنها زمانی این توافقنامه به دست خواهد بود که محکم و قوی باشد.

 

علت اینکه می گوییم محکم و قوی باید باشد نخست، به این دلیل است که هر زمان بخواهیم تعهدات ایران را راستی آزمایی کنیم. دوم برای آنکه بهانه به دست دیگر کشورهای منطقه ندهیم تا برنامه هسته ای ایران را بهانه کنند و بگویند چرا ایران باید در آینده سلاح هسته ای داشته باشد اما ما نداشته باشیم. اگر چنین شرایط در منطقه خاورمیانه به وجود آید با توجه به آنکه این منطقه در همین حالت عادی نیز مستعد انفجار است، پر از قدرت های هسته ای خواهد شد که مجهز به بمب اتمی هستند. این چیزی است که ما تلاش می کنیم از آن برای منطقه دوری کنیم .


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------