آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وزیر خارجه اسرائیل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل

وزیر خارجه اسرائیل در پایین پست خود آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را نیز منشن کرده است.…

ادعای العربیه: اعلام توافق موقت درلوزان، اعلام دیپلماتیک شکست مذاکرات است



اخبار,اخباربین الملل,مذاکرات لوزان

پس از یک و نیم سال ماراتون دیپلماتیک، به نظر می رسد فقط چند ساعت با اعلام دستیابی به توافق موقت در مورد پرونده هسته ای ایران فاصله داریم. توافق موقت در واقع به معنای اعلام شکست مذاکرات لوزان با زبان دیپلماتیک است که مرحله جدیدی از مذاکرت را تضمین می کند.

العربیه گزارش داد: اعلام توافق موقت در مذاکرات لوزان، اعلام دیپلماتیک شکست مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک برای ادامه این مذاکرات است.

به گزارش فرهیختگان آنلاین  ،  پس از یک و نیم سال ماراتون دیپلماتیک، به نظر می رسد فقط چند ساعت با اعلام دستیابی به توافق موقت در مورد پرونده هسته ای ایران فاصله داریم. توافق موقت در واقع به معنای اعلام شکست مذاکرات لوزان با زبان دیپلماتیک است که مرحله جدیدی از مذاکرت را تضمین می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: طرف های مذاکره کننده درباره تدوین بیانیه ای گفتگو می کنند که به این دور از مذاکرات پایان دهند و تعیین سرنوشت شماری از مسایل بغرنج را به چند ماه آینده موکول کنند. محدودیت ها بر طرح های تحقیق و توسعه هسته ای در ایران از جمله این موارد است.

منابع نزدیک به مذاکرات تاکید کردند دیپلمات ها در لوزان تلاش می کنند از بکار بردن عبارت تمدید مذاکرات برای مرحله آینده خودداری کنند. این بیانیه درباره مذاکرات جدیدی برای نهایی کردن مسایل فنی تا پایان ماه ژوئن آینده سخن خواهد گفت. اما واقعیت آن است که بسیاری از مسایل همچنان بدون حل و فصل باقی مانده است. ایران حاضر نیست نظارت جدی را بر تحقیقات هسته ای خود در آینده بپذیرد که بگفته مذاکره کنندگان آمریکایی نشانه موضعی سرسختانه است.

 

 اخبار  سیاست خارجی  -  فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------