آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

الجزیره: نتیجه مذاکرات مشخص نیست، لاوروف از توافق هسته ای خبر می دهد، فابیوس لوزان را ترک می کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات  ایران و 1+5

ایران در مذاکرات سوئیس یک گام به جلو می رود و یک گام به عقب برمی گردد. یک توافق تاریخی برای این کشور که تحت تحریم های اقتصادی است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

الجزیره نوشت: خبرها و اظهارنظرها درباره مذاکرات لوزان همچنان ضد و نقیض است و طرفین مذاکره کننده مواضع مختلفی در خصوص نتایج به دست آمده اتخاذ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، با پایان مهلت نهایی مذاکرات هسته ای ایران در لوزان سوئیس، گروه 1+5 و ایران نتوانستند به توافقنامه چارچوب دست پیدا کنند و تصمیم گرفتند مذاکرات را یک روز دیگر تمدید کنند. در حالی که خبرها و اظهار نظرها درباره امکان دستیابی به توافق ضد و نقیض است، روسیه و چین و ایران درباره مذاکرات ابراز خرسندی کردند و این در حالیست که بقیه کشورها اعلام کردند هیچ توافقی به دست نیامده است.

ایران در مذاکرات سوئیس یک گام به جلو می رود و یک گام به عقب برمی گردد. یک توافق تاریخی برای این کشور که تحت تحریم های اقتصادی است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

در مذاکرات شش روز گذشته اوضاع به این صورت بوده است که ایران، روسیه و چین در یکسو و بقیه کشورهای مذاکره کننده در سوی دیگر بوده اند. برخی ابراز خوشبینی می کنند و برخی دیگر می گویند هنوز هیچ توافقی به دست نیامده است.

ایران و روسیه در آخرین روز مذاکرات اعلام کردند توافقنامه در مسیر امضا قرار دارد. روسیه می گوید درباره مسائل اصلی توافق شده است و ایران نیز می گوید امیدوار است توافقنامه امروز آماده شود. اما به نظر می رسد اوضاع برای دیگر طرف های مذاکره کننده به گونه ای دیگر است. به عنوان مثال خروج فرانسه از جلسات مذاکره نشان دهنده ناامیدی و احساس شکست است.

لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور با خروج از مذاکرات اعلام کرد زمانی به مذاکرات بر می گردد که مفید باشد. از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به سبب مذاکرات به شدت تحت فشار قرار دارد به همین سبب برای بررسی روند مذاکرات نشستی با مسئولان امنیتی برگزار کرد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------