آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

واکنش آمریکا به اظهارات روحانی



اخبار,اخبارسیاست خارجی,حسن روحانی
واکنش آمریکا به اظهارات روحانی: درک می‌کنیم که ایران نیاز دارد مردم خود را درباره توافق قانع کند/ احساس خوبی داریم، مطمئناً جزئیات توافق نهایی تدوین می شود/ آلمان: هنوز برای خوشحالی بسیار زود است. آنچه به دست آمد یک چارچوب است

استانمایر گفت : « اینکه بتوانیم از این چارچوب به توافقنامه نهایی دست یابیم چیزی است که بدان امیدواریم اما هر کسی که در گفتگوها شرکت داشته است می داند هرگز تضمینی برای نتیجه گفتگوها وجود ندارد. »


وزیر امور خارجه آلمان درباره خوشبینی بیش از حد بر سر چارچوب توافق هسته ای ایران هشدار داد.

به گزارش  انتخاب ؛ فرانک والتر اشتانمایر پس از نشست سه جانبه با همتایان فرانسوی و لهستانی خود ، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد : « هنوز برای خوشحالی بسیار زود است. آنچه روز پنجشنبه به آن دست یافتیم یک چارچوب است. »

وی افزود : « اینکه بتوانیم از این چارچوب به توافقنامه نهایی دست یابیم چیزی است که بدان امیدواریم اما هر کسی که در گفتگوها شرکت داشته است می داند هرگز تضمینی برای نتیجه گفتگوها وجود ندارد. »

اشتانمایر با تاکید بر اینکه این چارچوب گامی مهم برای برطرف ساختن موانع اصلی در جهت دستیابی به راه حل سیاسی است ابراز امیدواری کرد ایران به تعهدات خود پایبند باشد.

در همین حال حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز بعدازظهر جمعه در گفتگو با رسانه ها تاکید کرد چارچوب توافق هسته ای منوط به تعهداتی است که دو طرف متقبل شده اند و نه فقط تهران.

وی سپس اعلام کرد : « چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند ، ایران تعهدات خود را اجرایی خواهد کرد. چنانچه آنها مسیر دیگری را انتخاب کنند ، دیگر گزینه ها مطرح خواهد شد. »

رويترز: کاخ سفيد درباره تدوين جزئيات توافق هسته اي ابراز اطمينان کرد
یک سخنگوی کاخ سفید روز جمعه ضمن ابراز نظر درباره چارچوب توافق هسته ای برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران ابراز اطمینان کرد جزئیات توافق نهایی تدوین خواهد شد.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با روسای اقلیت و اکثریت در سنا و مجلس نمایندگان تلفنی درباره این توافق صحبت کرد.

این توافق زمینه را برای توافقی نهایی که تا پیش از ضرب‌الاجل 30 ژوئن تدوین می‌شود فراهم می‌کند. اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید گفت: ما احساس خوبی داریم.

وی افزود: کارهای زیادی مانده است که باید انجام شود اما مطمئن هستیم این جزئیات را تدوین خواهیم کرد.

به گفته شولتز، اوباما با روسای بحرین، کویت، قطر و امارات نیز تلفنی درباره توافق چارچوب هسته‌ای ایران صحبت کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت اوباما در این تماس‌ها خاطرنشان کرد تا وقتی بر سر همه چیز موافقت نشده است هیچ چیزی مورد توافق قرار نخواهد گرفت.

این بیانیه‌افزود: اوباما همچنین بر تعهد پایدار آمریکا به کار با شرکای خود در مقابل آنچه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خواند تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل اوایل روز جمعه گفت هرگونه توافق نهایی با ایران باید موجودیت اسراییل را به رسمیت بشناسد.
شولتز در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این درخواست نتانیاهو گفت از این درخواست بخصوص اطلاعی ندارد اما از نگرانی‌های اسراییل مطلع است. وی افزود: ما این موضع را درک می‌کنیم.

شولتز گفت: رئیس‌جمهور هرگز توافقی را که تهدیدی برای اسراییل باشد امضا نمی‌کند.

واکنش به اظهارات روحانی
حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز روز جمعه گفت این توافق نخستین گام به سوی تعاملات سازنده با جهان است.

شولتز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی گفت: درک می‌کنیم که دولت ایران نیاز دارد ایرانیان را درباره این توافق قانع کند اما آمریکا این توافق را توافقی صرفا متمرکز بر برنامه هسته‌ای می‌داند!

وی گفت: نگرانی‌های ما از ایران خارج از برنامه هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی است!

عمان: توافق هسته اي، دستاوردي براي جامعه بين المللي است
 سلطان نشین عمان توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک را دستاوردی برای جامعه جهانی دانست.

به نوشته روزنامه القبس چاپ کویت، پادشاه نشین عمان، دیروز با استقبال از توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک، آن را گامی اساسی و مهم در راه دستیابی به توافق نهایی در سی ام ژوئن دانست که می‌تواند آغازگر مرحله ای جدید برای ثبات بیشتر منطقه و جهان باشد.

بدر البوسعیدی، دبیر کل وزارت خارجه عمان در صفحه توئیتر خود در این خصوص نوشت، توافق بین المللی دستاوردی برای جامعه جهانی و یک پیروزی برای صلح و دیپلماسی صلح به شمار می‌رود.

 امير قطر: اميدواريم توافق هسته اي به دست آمده، امنيت منطقه را محقق کند
امیر قطر ابراز امیدواری کرد توافق اصولی به دست آمده در لوزان، امنیت و ثبات منطقه را محقق کند.

به نوشته روزنامه الشرق چاپ قطر، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، وی را در جریان نتایج نشست های گروه پنج بعلاوه یک با ایران قرار داد.

امیر قطر در این گفتگو با تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل صلح آمیز و خلع سلاح هسته ای منطقه ابراز امیدواری کرد توافق اصولی به دست آمده امنیت و ثبات منطقه را محقق کند.
اوباما نیز بر تمایل آمریکا برای حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

 

 اخبارسیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------