آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

تلویزیون اسرائیل: اوباما تصميم گرفته است اعراب را بفروشد و با ایران شراکت کند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,اوباما

اشتیاق باراک اوباما برای امضای توافقنامه لوزان با ایران نشانگر تصمیم وی برای چشم پوشی از هم پیمانان عرب و انتقال به شراکت با ایران است.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است اعراب را بفروشد و با ایران وارد شراکت شود.

به گزارش «تیک»، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل افزود اشتیاق باراک اوباما برای امضای توافقنامه لوزان با ایران نشانگر تصمیم وی برای چشم پوشی از هم پیمانان عرب و انتقال به شراکت با ایران است.

این شبکه به ارزیابی های برخی محافل آمریکایی و اسرائیلی استناد کرده است که تأیید می کنند موفقیت آمریکا در خودکفایی در بخش منابع انرژی پس از کشف منابع نفت رستی باعث شده است آمریکا از نفت خلیج فارس بی نیاز شود و همین باعث شده است از جایگاه راهبردی خلیج فارس در دید دولت آمریکا کاسته شود.

این محافل تصریح کردند اوباما به این باور رسیده است که می توان به ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در مقابله با جنبشهای اسلامی سنی تندرو که مهم ترین تهدید برای منافع راهبردی آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند تکیه کرد.

به گفته این محافل ، اوباما بیم آن را دارد که موفقیتهای جنبشهای سنی باعث شود آنان مناطقی را که تصاحب کرده‌اند به پایگاههای حمله به منافع آمریکا تبدیل کنند.

در همین راستا تحلیلگران اسرائیلی به حملات خود به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به سبب اعتراض به توافقنامه لوزان ادامه دادند.

جدعون لیفی از تحلیلگران اسرایئلی در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت نتانیاهو پس از دستیابی به توافقنامه لوزان برای دامن زدن به ترس و هراس اسرائیلی‌ها مجبور است به دنبال راههای دیگری باشد.


از طرف دیگر نخبگان راستگرای اسرائیلی به حمله خود به این توافقنامه ادامه دادند و آن را نشانه تسلیم شدن اهانت آمیز آمریکا دانستند.

آبراهام بن تسفی در روزنامه یسرائیل هیوم نزدیک به نتانیاهو نوشت توافقنامه لوزان توافقنامه خفت بار و تحقیر کننده‌ای است.

وی افزود ذلّت اوباما در برابر ایرانی‌ها تا اندازه زیادی به ذلت جان کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا در برابر جمال عبد الناصر رئیس جمهور اسبق مصر در اوایل دهه 1960 میلادی شباهت دارد.


تسفی نوشت آمریکا زمانیکه فاجعه های تعامل اوباما با ایران مشخص شود پشیمان خواهد شد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------