آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

نتانیاهو: با تفاهم لوزان حتی یک سانتریفیوژ ایران هم نابود نمی شود



نتانیاهو : بر اساس این توافق حتی یک دستگاه سانتریفیوژ ایران هم قرار نیست نابود شود.

حتی یک تاسیسات هسته ای ایران هم قرار نیست تعطیل شود، از جمله تاسیسات هسته ای زیر زمینی آنها که غیر قانونی ساخته شده اند. بر اساس این توافق هزاران دستگاه سانتریفیوژ در ایران به کار غنی سازی اورانیوم ادامه خواهند داد. این توافقی بد است.


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که یکی از مهم ترین مخالفان توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی است بار دیگر روز یکشنبه در سخنانی تفاهم اخیر هسته ای در لوزان سوییس را به باد انتقاد گرفت و آن را توافقی بد خواند.

به گزرش عصر ایران نتانیاهو در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان آمریکا در توجیه مخالفت های خود با توافق هسته ای مورد بحث بین ایران و گروه 1+5 گفت : این توافق برنامه هسته ای ایران را بر نمی چیند و از همین رو توافقی بد است.

نتانیاهو درباره بیانیه اخیر لوزان سوییس گفت :" بر اساس این توافق بخش عمده ای از تاسیسات هسته ای ایران دست نخورده باقی خواهند ماند. حتی یک دستگاه سانتریفیوژ ایران هم قرار نیست نابود شود. حتی یک تاسیسات هسته ای ایران هم قرار نیست تعطیل شود، از جمله تاسیسات هسته ای زیر زمینی آنها که غیر قانونی ساخته شده اند. بر اساس این توافق هزاران دستگاه سانتریفیوژ در ایران به کار غنی سازی اورانیوم ادامه خواهند داد. این توافقی بد است."

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,بنیامین نتانیاهو

نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا او به پرزیدنت اوباما اعتماد دارد یا نه چون رییس جمهور آمریکا تفاهم اخیر لوزان را یک رویداد تاریخی و توافقی خوب دانسته است، مدعی شد:" من به این مساله اعتماد دارم که رییس جمهور اوباما بر اساس آنچه که فکر می کند به نفع آمریکا و منافع این کشور است عمل می کند، اما در عین حال بر این گمانم که ما می توانیم و این حق را داریم که درباره سیاست های او نظرات متفاوت خودمان را داشته باشیم چرا که ایران نشان داده است کشور قابل اعتمادی نیست."

نتانیاهو در ادامه گفت:" اگر کشوری اعلام کرده است که به دنبال نابودی ماست و همواره با استفاده از ابزارهای معمول و غیر معمول در مسیر تحقق این خواسته خود بوده است ، اگر چنین کشوری به توافقی برسد که راه را برای دست یابی اش برای سلاح هسته ای هموار می کند، این خطری برای بقای ما خواهد بود."

نتانیاهو همچنین در این مصاحبه با خطاب قرار دادن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کوشش کرد آنها را علیه تفاهم لوزان تحریک کند و خطاب به سران عربی منطقه گفت: دیگر قرار است چه اتفاق (بدی) بیفتد؟

او مدعی شد این تفاهم هسته ای منجر به یک رقابت خطرناک تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد.

رژیم اسراییل در حالی برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان می خواند که این رژیم دهه هاست صدها کلاهک هسته ای در زرادخانه خود انباشت کرده است و به خاطر داشتن این میزان سلاح هسته ای خود را موظف به پاسخگویی به هیچ کشور و سازمان و نهاد بین المللی نمی داند.

نتانیاهو همچنین در مصاحبه ای دیگر با شبکه خبری "ای بی سی "آمریکا در پاسخ به سوالی درباره رفع تحریم های ایران، در مخالفت با این اقدام مدعی شد:" پولی که بابت رفع تحریم های ایران به خزانه این کشور واریز خواهد شد به جیب مردم ایران نخواهد رفت.

او مدعی شد:" آنها با این پول واریز شده به خزانه  برای مردم ایران مدرسه و جاده و بیمارستان  نخواهند ساخت... آنها این پول را به ماشین نظامی و ترور بین المللی خود که هم اینک در حال بلعیدن منطقه خاورمیانه است، تزریق خواهند کرد."

سخنان نتانیاهو در حالی است که اوباما در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز که روز یکشنبه منتشر شده است با دفاع دوباره از تفاهم سیاسی اخیر در لوزان این تفاهم را یک فرصت بی نظیر تاریخی و فرصتی برای استقرار صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه دانسته است.

اوباما در عین حال در این مصاحبه که با "توماس فریدمن " ستون نویس مشهور نیویورک تایمز انجام داده بر اختلاف نظرهای خود با نتانیاهو درباره توافق هسته ای با ایران تاکید کرده است.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------