آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

هیلاری کلینتون می تواند توافق بهتری با ایران امضا کند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,هیلاری کلینتون

وی که سناتور جمهوریخواه ایالت «کالیفرنیای جنوبی» است، از مهارت های مذاکره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگوهایی که با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران انجام شد به شدت انتقاد کرد.

«لیندسی گراهام» عضو سنای آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا باید موافقتنامه هسته ای نهایی با ایران را تا بعد از انتخابات این کشور به تعویق بیاندازد.

به گزارش «تیک»، گراهام که یکی از نامزدهای احتمالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز شمرده می شود افزود «هیلاری کلینتون» می تواند به موافقتنامه بهتری (با ایران) دست پیدا کند.

وی که سناتور جمهوریخواه ایالت «کالیفرنیای جنوبی» است، از مهارت های مذاکره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگوهایی که با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران انجام شد به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنان خود به صورت مستقیم به نام نامزد مورد حمایت دموکرات ها (هیلاری کلینتون) در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت وی قادر است عملکرد بهتری در این خصوص داشته باشد.


گراهام در این باره در گفتگو با برنامه «رو در رو با ملت» شبکه «سی بی اس» گفت: «موافقتنامه موقت را سر جای خود نگاه دارید. به رئیس جمهور جدید، خواه دموکرات و خواه جمهوریخواه، در سال 2017 اجازه دهید تلاش خود را انجام دهد.»

وی افزود: «بهترین موافقتنامه، با رئیس جمهور جدید حاصل خواهد شد. هیلاری کلینتون عملکرد بهتری خواهد داشت. به نظر من، هر فردی که از جناح ما (جمهوریخواه) باشد، احتمالا به استثنای رند پل ، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.»

بسیاری از جمهوریخواهان، مذاکرات دولت اوباما با ایران را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده اند این مذاکرات، با شدت لازم انجام نشده است. آنها همچنین نسبت به چارچوب توافقی که هفته گذشته در لوزان سوییس میان طرفین حاصل شد، به دیده تردید نگاه می کنند.

کلینتون که از همکاران پیشین گراهام در سنای آمریکا و نخستین وزیر امور خارجه اوباما شمرده می شود، این چارچوب موافقتنامه را گامی مهم به سمت جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای عنوان کرد.

پیش بینی می شود کلینتون، آمادگی خود را برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری طی فصل بهار اعلام کند.

علاوه بر گراهام، برخی دیگر از جمهوریخواهان نیز قصد دارند بخت خود را برای نامزدی این جناح در انتخابات ریاست جمهوری بیازمایند که از جمله آنها می توان به «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس، «جب بوش» فرماندار پیشین ایالت فلوریدا، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا و «اسکات واکر» فرماندار ایالت ویسکانسن اشاره کرد.

«رند پل» سناتور ایالت کنتاکی و از طرفداران آزادی فردی، از مدت ها پیش از سیاست خارجی غیر مداخله جویانه حمایت کرده است.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------