آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

دیدگاه آلمان درباره زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران



 

اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,تحریم‌های ایران

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران، موافقت اکثریت آمریکایی‌ها با تفاهم هسته‌ای حاصل شده با ایران، دیدگاه یک سناتور برجسته جمهوری‌خواه درباره مذاکرات هسته‌ای، موضع وزارت خارجه آلمان درباره زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران و احتمال ادامه مذاکرات هسته‌ای بعد از ضرب‌الاجل تعیین شده، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران، موضوعی است که در سایت شبکه خبری «سی ان ان» بازتاب یافته است. به نوشته این سایت، اشتون کار‌تر اظهار داشته، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید شامل بازرسی از تأسیسات این کشور باشد.

وی گفته: توافق با ایران را باید بر مبنای بازرسی و تأیید استوار کرد، نه بر مبنای اعتماد. وی در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شده، دستیابی به تفاهم هسته‌ای اخیر به ایران، سبب نشده که گزینه نظامی برای آمریکا از روی میز کنار برود؛ اما آمریکا در حال حاضر این گزینه را ‌استفاده نمی‌کند.

این در حالی است که بنا بر‌ نتایج نظرسنجی‌ها، بیشتر مردم آمریکا موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند. سایت شبکه خبری «راشا تودی» می‌نویسد، هرچند شماری از نمایندگان کنگره، از جمله برخی دموکرات‌ها بر این باورند که کنگره باید در توافق هسته‌ای با ایران نقش ایفا کند، اغلب آمریکایی‌ها می‌گویند، کنگره نباید جلوی اجرای توافق نهایی احتمالی با ایران را بگیرد.

در همین راستا، ۶۱ درصد‌ شرکت کنندگان در یک نظرسنجی که اخیراً برگزار شده، گفته‌اند‌ از چهارچوب تفاهم هسته‌ای به دست آمده میان ایران و گروه ‌۱ +۵ حمایت می‌کنند و این حمایت در میان پاسخ‌دهندگان حامی حزب دموکرات بسیار بیشتر بوده است.

در مطلبی دیگر در همین موضوع، روزنامه «واشنگتن پست» اظهارات جدید یکی از سناتورهای برجسته جمهوری خواه را درباره ایران بازتاب داده است. به نوشته این روزنامه، رند پال گفته که بر این باور است، ‌باید مذاکرات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام گیرد.

با این حال، وی تأکید کرده که همچنان نسبت به تفاهم هسته‌ای به دست آمده میان ایران و گروه ۱+ ۵ بدبین است. پال اظهار داشته: «نگرانی زیادی درباره عدم صداقت ایرانی‌ها وجود دارد». پال که شانس بالایی برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری دارد، از جمله ۴۷ نفری است که مدتی پیش، نامه‌ای در موضوع هسته‌ای خطاب به مقامات ایرانی ارسال کردند.

موضع وزارت خارجه آلمان درباره شیوه برداشته شدن تحریم‌های موجود علیه ایران، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، آلمان اعلام کرده درخواست ایران مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها باید بلافاصله پس از دستیابی به توافق لغو شوند را درک می‌کند، ولی ایران نباید ابتدا شرایط چنین توافقی را اعمال کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته، تحریم‌ها تنها در صورتی برداشته خواهد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اجرای تعهدات ایران بر اساس توافق نهایی را تأیید کند؛ بنابراین، به گفته وی، اینکه تحریم‌ها دقیقاً چه زمانی برداشته شود، موضوعی است که به اقدامات ایران ارتباط دارد.


در ‌‌نهایت‌ در سمت دیگر ماجرا، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی ضمن اشاره به سخنان معاون وزیر خارجه ایران می‌نویسد، در صورتی که نیاز باشد، ایران آماده است ‌برای تأمین خطوط قرمز مورد نظر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر این کشور، مذاکرات هسته‌ای را فرا‌تر از ضرب الاجل سی‌ام ژوئن نیز ادامه دهد.

در این مطلب به نقل از سید عباس عراقچی آمده، ایران به شدت تلاش خواهد کرد تا در بازه زمانی سه ماه یا حتی زود‌تر، به یک توافق دست پیدا کند؛ اما در صورتی که توافق با معیارهای تعیین شده به عنوان یک توافق خوب از نظر رهبری مطابقت نداشته باشد، این بازه زمانی تمدید خواهد شد.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------