آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عصبانیت شدید روزنامه مشهور سعودی از اظهارات اوباما



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,باراک  اوباما

روزنامه الشرق الاوسط در یادداشتی مملو از عصبانیت نوشت اوباما در مصاحبه با نیویورک تایمز اقدامات نظام ایران را توجیه کرد و اینگونه به نظر رسید که از آنچه آمریکا بر ضد ایران انجام داده است، احساس گناه می‌کند.

به گزارش  انتخاب ؛ روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در مقاله ای به قلم عبدالرحمن راشد با اشاره به گفتگوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با نیویورک تایمز نوشت:‌ مسئله عجیب در صحبت های اوباما این بود که وی اقدامات نظام ایران را توجیه کرد و اینگونه به نظر رسید که از آنچه آمریکا بر ضد ایران انجام داده است، احساس گناه می‌کند. در صورتی که اوباما در صحبت های خود لحنی شدید در برابر عرب ها داشت و گفت عرب ها به جای اینکه درباره ترس از ایران صحبت کنند بهتر است نگران آنچه در سوریه می گذرد، باشند

اوباما از همپیمانان خود در خلیج فارس انتقاد کرد و گفت نگرانی آنها داخلی و نتیجه نارضایتی، مشکلات تروریسم و بیکاری است.

الشرق الاوسط ادامه می دهد: درست است هیچ کس وجود چالش های داخلی را انکار نمی‌کند اما این مسئله مانع نمی‌شود تا کشورهای عربی نارضایتی خود را از چارچوب توافق لوزان، نشان ندهند.

نویسنده ادامه داده است:‌ ما به عنوان کشورهای عربی، مخالف امضای توافق آشتی با ایران نیستیم بلکه برعکس، زیرا ما طرف ضعیف تر هستیم.‌آرزوی ما این است که همه به صلح برسیم و درگیری ها نیز پایان یابد. اما با توجه به اینکه ایران نیروهای خود را به سوریه و عراق می‌فرستد و از شورشیان یمن حمایت می‌کند، باید گفت آنچه باراک اوباما در خصوص لغو تحریم ها انجام می‌دهد، به ایران اجازه می‌دهد آزادانه تر عمل کند.

این روزنامه سعودی که در لندن منتشرمی شود، نوشت: یکی از کسانی که مصاحبه اوباما را با فریدمن خوانده بود، گفت: شاید اوباما می‌خواهد با تغییر سیاست نام خود را در تاریخ ثبت کند. مانند آنچه نیکسون، با اتخاذ سیاست گشایش در برابر چین انجام داد. اما تفاوت ایران و چین بسیار زیاد است. ایران از نظر ساختاری شبیه چین نیست. چین مانند ایران، هیچ وقت در جنگها طرف نبوده است.

در پایان این مقاله آمده است: مسئله عجیب تر این است که بعد از صحبت های اوباما، بن رودس، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی خطاب به کشورهای عربی خلیج فارس از آنها تمجید و به آنها اطمینان داد و صحبت هایش در پاره ای موارد با آنچه اوباما به فریدمن گفته بود تفاوت داشت!

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------