آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

راشا تودی: بدگویان دروغ می گویند؛ ایران به دیپلماسی علاقه مند است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,باراک  اوباما

اگر به هر نحوی قرار باشد مذاکرات هسته ای ایران طاقت فرسا باشد، به خصوص که بلندپروازیهای هسته ای ایران لزوما در مرکز این دعوای بین المللی نیست، جنگ نو محافظه کارانه اسرائیل بر ضد جمهوری اسلامی خطر سوق دادن جهان به سوی منازعه طولانی تر دیگری را به همراه دارد.

راشا تودی نوشت: تهران بیش از آنکه بدگویان آن می گویند به دیپلماسی علاقه مند است.

به گزارش «تیک»، راشا تودی در مقاله ای به قلم کاترین شاکدام نوشت: در حالی که نو محافظه کاران برای از بین بردن توافق هسته ای موقت ایران تلاش می کنند، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا یا باید سیاست این کشور را مجددا طراحی کند یا در برابر لابی اسرائیل و ترس کژ پندارانه عربستان از اسلام شیعی تسلیم شود.

اگر ماهها کشمکش شدید سیاسی پیشتر در ماه آوریل با این تایید خاتمه می یافت که ایران و کشورهای پنج به علاوه یک به توافق چارچوب احتمالی درباره یکی از بحث انگیزترین موضوعات سه دهه گذشته (پرونده هسته ای ایران) دست یابند ، به نظر می رسد چنین تاخیر دیپلماتیکی می تواند سرآغاز رویارویی سیاسی خطرناکی باشد.

اگر به هر نحوی قرار باشد مذاکرات هسته ای ایران طاقت فرسا باشد، به خصوص که بلندپروازیهای هسته ای ایران لزوما در مرکز این دعوای بین المللی نیست، جنگ نو محافظه کارانه اسرائیل بر ضد جمهوری اسلامی خطر سوق دادن جهان به سوی منازعه طولانی تر دیگری را به همراه دارد.

با شگفتی بسیاری از دودلان، ایران و پنج به علاوه یک به توافقی دست یافتند. کارشناسان در واقع اصرار کردند که تهران بیش از آنکه بدگویان آن می گویند به دیپلماسی علاقه مند است. امتیاز دادنهای ایران بر اراده مقامات آن برای تعامل با جامعه بین المللی و بازگشت به سیاست جریان اصلی بین المللی گواهی می دهد.

با آنکه ایران همه تضمینها را مبنی بر اینکه دولتش به دنبال نظامی کردن برنامه هسته ای نیست داد، هیچ مقدار از امتیازات برای تسکین نگرانیهای واشنگتن در برابر «شیطان بزرگ» آن به خصوص اگر سعودیها و اسرائیلیها حرفی در آن داشته باشند کافی یا فراگیر به نظر نمی رسد.

در حالی که جوهر توافق چارچوب هسته ای هنوز خشک نشده است، هم لابی قدرتمند اسرائیلی و هم دلارهای نفتی آل سعود به تکاپو افتادند و به جهان گفتند که توافق هسته ای فاجعه آمیز ایران چه خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تشخیص داد چون ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است، آمریکا باید همه دیپلماسی را کنار بگذارد و بر طبل جنگ بکوبد.

اگر دستور کار خارجی اسرائیل و عربستان اکنون کاملا همسو است - خشم آنها نه بر علیه یکدیگر بلکه بر علیه ایران است - تغییرات در منطقه و منافع ژئواستراتژیک به سرعت متغیر، آمریکا را وادار کرده است موضع خود در قبال ایران و هلال شیعی افسانه ای را که جهان آموخته است نگران آن باشد بدون آنکه علت آنرا بداند، مورد ارزیابی قرار دهد.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------