آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آیا هیلاری موافق توافق هسته ای با ایران است؟



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,هیلاری کلینتون

همه طیف های سیاسی اسرائیل،‌مخالف این توافق هستند و سابان هم این را می داند. از چپ ترین عضو گروه اتحادیه صهیونیست تا احزاب راست مخالف توافق هسته ای با ایران هستند.

نشریه هیل نوشت: هیلاری کلینتون مخالف توافق هسته ای با ایران است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، نائومی فریدمن در تحلیلی برای این پایگاه نوشت: تنها چند دقیقه پیش از آنکه هیلاری کلینتون، نامزدی خود رابرای انتخابات ریاست جمهوری 2016 اعلام کند،‌حیم سابان، یک آمریکایی- اسرائیلی و یکی از حامیان کلینتون با شبکه یک تلویزیون اسرائیل مصاحبه کرد. از او پرسیده شد که به نظر شما موضع کلینتون درباره توافق ایران چیست؟

سابان با دقت پاسخ داد: او مجبور است که نظر خود را در این مورد روشن کند. ما می دانیم که این مسئله بسیار مهمی است. ضمن این که می دانیم او به امنیت اسرائیل متعهد است. او دوست اسرائیل است و ما در بیست و پنج الی سی سال گذشته شاهد این بوده ایم. به این ترتیب، اگر کلینتون، رئیس جمهور شود، آمریکا و اسرائیل مشکلی نخواهند داشت، بر خلاف اکنون که مشکلاتی میان اوباما و اسرائیل وجود دارد.

یاکوک آیالون، مجری برنامه از او پرسید، کلینتون چه موضعی درباره این توافق دارد. سابان گفت، من می دانم که موضع او چیست، اما نمی خواهم درباره آن بحث کنم.

آیالون گفت، فقط اشاره ای به آن بکنید.

سابان در ادامه اظهار داشت، من تلویحا گفتم، اما من نمی توانم چیزهایی را که در پشت درهای بسته مطرح شده است، اینجا فاش کنم. کلینتون هم برای خودش دیدگاه هایی دارد و دیدگاه های کاملا تعریف شده و مشخصی هم دارد. به هر حال، هر چیزی که او درباره آن فکر می کند و هر چیزی که انجام داده است یا در آینده قصد دارد، انجام دهد به نفع اسرائیل است. ما نباید نگران این مسئله باشیم.

نتیجه تلویحی اظهارات سابان این است که کلینتون، مخالف توافق هسته ای ایران است. چرا؟ به این دلیل که همه طیف های سیاسی اسرائیل،‌مخالف این توافق هستند و سابان هم این را می داند. از چپ ترین عضو گروه اتحادیه صهیونیست تا احزاب راست مخالف توافق هسته ای با ایران هستند. حتی آری شاویت،‌خبرنگار هاآرتص نیز آن را اشتباه بزرگ اوباما توصیف کرد. ایهود باراک، نخست وزیر سابق و رئیس حزب کار از آمریکا خواست به ایران بگوید یا این تاسیسات را برچیند و یا توافقی نشود.

باراک در این موضع خود تنها نیست. اسرائیلی ها از همه طیف های سیاسی می خواهند که گزینه نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز مذاکرات باشد. بحث در اسرائیل این نیست که چه توافقی خوب است. این که آیا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با تخریب روابط این رژیم با ایران مسئول یک توافق بد است یا باراک اوباما با ایده الیسم گرایی غیرواقع بینانه خود مسئول این توافق بد است،‌موضوع بحث ها در اسرائیل است.

مردم اسرائیل به این ترتیب مشتاقانه در انتظارند تا کلینتون موضع خود را درباره توافق هسته ای با ایران علنی اعلام کند.


 اخبار  سیاست  خارجی  - تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------