آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

هیاتی از ایران برای بررسی موضوع پناهجویان ایرانی به استرالیا می آید



اخبار,اخبار سیاست خارجی, جولی بیشاپ

اسکان این پناهجویان در کمپ و فشارهای سیاسی فعالان حقوق بشر در استرالیا ، دولت استرالیا را تحت فشار قرار داده با این حال دولت کانبرا می گوید تغییری در سیاست عدم پذیرش مهاجر نخواهد داد.

وزیر امور خارجه استرالیا در تشریح دستاوردهای سفرش به تهران گفت مقامات ایرانی را متقاعد کرده است به منظور بررسی موضوع پناهجویان ایرانی در استرالیا هیاتی را به این کشور بفرستند.وزیر امور خارجه استرالیا: هیاتی از ایران برای بررسی موضوع پناهجویان ایرانی به استرالیا می آیند

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنانه "سیدنی مورنینگ هرالد" خانم جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا که روز شنبه به منظور دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شده است، گفت:" من از مقامات ایرانی برای دیدار در اسرع وقت از استرالیا دعوت کردم تا بتوانیم مذاکرات مثبتی که در تهران داشتیم را ادامه دهیم."

دولت استرالیا خواهان بازگرداندن پناهجویانی است که درخواست ویزای ورود آنها به استرالیا رد شده است و این پناهجویان در شرایطی رقت بار در کمپ های مهاجرت در جزیره مانوس و گینه نو در اقیانوس آرام اسکان داده شده اند.

اسکان این پناهجویان در کمپ و فشارهای سیاسی فعالان حقوق بشر در استرالیا ، دولت استرالیا را تحت فشار قرار داده با این حال دولت کانبرا می گوید تغییری در سیاست عدم پذیرش مهاجر نخواهد داد.

طبق اعلام مقامات استرالیا  20 درصد از پناهجویانی که در کمپ پناهندگان استقرار یافته اند از اتباع ایرانی هستند.

در دو سال گذشته و همزمان با تغییر سیاست های مهاجرتی استرالیا در این کمپ های اسکان مهاجران شورش هایی شده است و حتی در طی یکی از این درگیری ها یک جوان ایرانی کشته شده است. پناهجویان به طولانی بودن روند بررسی پرونده هایشان و اقامت در شرایط رقت بار و بسیار سخت در اردوگاه اعتراض دارند و در بسیاری از موارد با اعتصاب غذا این اعتراض خود را نشان می دهند.

طبق گزارش سیدنی مورنینگ هرالد مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با تایید موضوع سفر هیاتی از ایران به استرالیا گفته است مساله بازگرداندن اجباری پناهجویان اقدامی اصولی نیست و ایران همچنان با این کار مخالف است اما دولت ایران مساله ادامه گفت و گو با استرالیا به منظور حل مشکل پناهجویان ایرانی را پذیرفته است و احتمالا در آینده هیاتی از ایران به منظور گفت و گو با دولت استرالیا راهی کانبرا خواهد شد.

وزی امور خارجه استرالیا گفته است موضوعات مورد گفت و گو با همتای ایرانی اش محمد جواد ظریف مساله مقابله با داعش در عراق، روابط دوجانبه و موضوع پناهجویان در استرالیا بوده است.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------