آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آیا جت های F35 می توانند از پس S300 ایران بربیایند؟ بعید است!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,جنگنده های اف شانزده اسرائیل

جت های اف 35 اسرائیل در طول سال ها از تمام زوایا مورد بررسی قرار گرفته است، اما انچه در مورد آن ها نشنیده ایم، وزن بیش از اندازه و قدرت کم است. این جت ها به جای اینکه دو موتوره باشند، تک موتوره هستند و موتور آن ها از مشکلات جدی در حوزه طراحی و سازه ای رنج می برد. همچنین بال های این جت ها کوتاه و قدرت پنهان ساختن شان کم است.

تایمز اسرائیل نوشت: جت های اف 35 اسرائیل در طول سال ها از تمام زوایا مورد بررسی قرار گرفته است، اما انچه در مورد آن ها نشنیده ایم، وزن بیش از اندازه و قدرت کم است. این جت ها به جای اینکه دو موتوره باشند، تک موتوره هستند و موتور آن ها از مشکلات جدی در حوزه طراحی و سازه ای رنج می برد. همچنین بال های این جت ها کوتاه و قدرت پنهان ساختن شان کم است.

به گزارش «انتخاب»، درحالیکه روسیه به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است، فروش تسلیحاتی از جمله اس 300 را یکی از راه های خود در این امر تعیین کرده است.  

در مقابل S300 که روسیه قرار است به ایران تحویل دهد،  نیروی هوایی اسرائیل مجهز به جنگنده های اف 35 پر از اشکال مجهز است.

در اسرائیل برخی تحلیلگران نظامی درباره هزینه های این جت های ساخت آمریکا انتقاد می کنند. موشه آرنز، یک مهندس صنایع هوایی و وزیر دفاع سابق اسرائیل در ماه اکتبر به روزنامه تایمز آو اسرائیل گفت: هر چند داشتن جنگنده های اف 35 چیز خوبی است، اما به نظر لازم نیست که بودجه صرف خرید این نوع جنگنده شود. او خاطرنشان کرد که هنوز ارتش اسرائیل از تجهیزات نظامی دوره جنگ ویتنام استفاده می کند و همین تجهیزات در جنگ غزه در تابستان گذشته بسیار هم موثر عمل کرده است. وی گفت، بهتر است اسرائیل جنگنده های اف 15 و اف 16 خود را ارتقا دهد و هزینه نیروی زمینی خود را افزایش دهد.

در سال 1968، ایرائیل فانتوم مدل آمریکا را که سریعتر از جنگنده های میراژ بود خریداری کرد که کارآیی آن حدود شش برابر بیشتر بود. به گفته یکی از مقامات نظامی اسرائیل، این فانتوم اولین بمب افکنی بود که می توانست تا عمق قلمرو دشمن پرواز کند.

در دسامبر 1976، اولین سفارش اسرائیل در قالب 20 فروند هواپیمای اف 15 وارد اسرائیل شد. چهار سال بعد، در ماه جولای 1980، اولین جنگنده های اف 16 نیز وارد اسرائیل شد. این ناوگان جدید،‌موجب تفوق هوایی اسرائیل بر منطقه شد.

در عمل نیز این جنگنده ها توانستند موثر باشند. در ماه سپتامبر 2007، اسرائیل از این جنگنده ها برای بمباران رآکتور هسته ای در شرق سوریه استفاده کرد. از این جنگنده ها همچنین در چندین عملیات دیگر استفاده شده است، از جمله توانسته است عملیات هایی در هزار مایل دورتر از اسرائیل یعنی در شمال سودان انجام دهد. هنوز هیچ جنگنده ای نتوانسته است به ناوگان های هوایی اسرائیل حمله کند. اما این توصیفات را نمی توان درباره هواپیماهای اف 35 به کار برد.

در ادامه این تحلیل آمده است: تعهد اخیر روسیه در ارسال سیستم های موشکی اس سیصد به ایران، می تواند مزیت های بسیار را برای این کشور در مقایسه با سیستم هوایی اسرائیل به وجود آورد. در کنار قابلیت های سیستم موشکی اس سیصد از جمله رادارهای آن و نیز توانایی سیستم تعقیب و گریز چند وجهی آن، این سیستم همچنین قابل حمل است. در طی چند دقیقه می تواند موقعیتش را تغییر دهد و در مکانی دیگر مستقر شود. با توجه به این وضعیت جنگنده های اف شانزده اسرائیل جندان در مقابل آن ها نمی توانند کارایی داشته باشند.

 

 اخبار  سیاست خارجی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------