آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: فکت‌شیت آمریکایی صحیح است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, فکت شیت

ریابکوف تاکید کرد: برای دستیابی به یک راه‌حلی که از سوی تمام طرف‌ها قابل قبول باشد یک پروسه سخت پیش‌رو داریم هم ازلحاظ فنی و هم سیاسی.

معاون وزیر امور خارجه روسیه صحت متن فکت شیت منتشر شده از سوی آمریکا درباره تفاهم به دست آمده میان ایران و گروه 1+5 در سوییس را تایید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: سند مرجعی که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند درست است و در آن انحرافی وجود ندارد. این فکت‌شیت مشخص می‌کند که تفاهم به‌دست آمده در لوزان درباره چه چیزی بوده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: هرچند این سند به مسائلی که تاکنون حل نشده شامل سازوکار لغو تحریم‌ها علیه ایران و معیارهایی که باید در نظر گرفته شود اشاره‌ای نمی‌کند چون هنوز توافقی بر سر این مسائل صورت نگرفته است.

ریابکوف تاکید کرد: برای دستیابی به یک راه‌حلی که از سوی تمام طرف‌ها قابل قبول باشد یک پروسه سخت پیش‌رو داریم هم ازلحاظ فنی و هم سیاسی.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر میان اظهارات مقامات تهران و واشنگتن درباره تفاهم لوزان گفت:‌ وقتی اظهارنظرهای تهران و واشنگتن را از 2 آوریل تاکنون بررسی می کنیم می‌بینیم که ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دو مواضع خود را در خصوص این مساله نشان داده‌اند. بنابراین هیچ تناقضی در این جا وجود ندارد و تنها لازم است که به یک توافق دست پیدا کنیم.

ریابکوف در پاسخ به سوال دیگری درباره تاکید واشنگتن بر لغو تحریم‌ها علیه ایران پس از تایید پایبندی این کشور به تعهداتش توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهارنظر دقیقی نکرد و گفت: من اطمینان ندارم که بتوانم تایید کنم که تفاهمی بر سر این مساله به طور کامل و با موافقت ایرانی‌ها انجام شده باشد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------