آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

هشدار آمریکایی ها به ایران درباره دخالت در یمن/ موضع اسد درباره نقش ایران در سوریه



اخبار,اخبار سیاست  خارجی, عملیات نظامی در یمن

اعزام دو ناو آمریکایی دیگر به یمن برای «هشدار به ایران»، ادعای ناکامی تلاش های دولت آمریکا برای متقاعد کردن عربستان به محدود کردن عملیات نظامی در یمن، آغاز آموزش نیروهای اوکراینی توسط آمریکا، گفت و گوی رئیس جمهور سوریه با تلویزیون فرانسه و بازداشت یک خانواده انگلیسی در راه پیوستن به داعش، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر اعزام دو ناو آمریکایی به یمن در مأموریتی که گفته می شود هدف از آن ارسال هشداری برای ایران است، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد ناو هواپیمابر تئودور روزولت و یک رزمناو مجهز به موشک های هدایت شونده روز گذشته به سمت یمن حرکت کردند تا در آنجا به 10 کشتی جنگی دیگر آمریکا پیوسته و به این ترتیب، درباره ارسال احتمالی سلاح از سوی ایران برای حوثی ها به این کشور هشدار دهند. مقامات آمریکایی گفته اند این اقدام اساساً و در درجه اول حرکتی برای نشان دادن قدرت آمریکا در منطقه است؛ اما این ناوگان می تواند به منظور رهگیری سلاح های ارسالی از سوی ایران برای حوثی ها نیز به کار رود.

این در حالی است که برخی دیگر از مطبوعات آمریکایی، مدعی تلاش واشنگتن برای محدود کردن عملیات نظامی عربستان سعودی علیه یمن هستند. «لس آنجلس تایمز» می نویسد مقامات ارشد دولت آمریکا طی روزهای گذشته تلاش داشته اند عربستان سعودی را قانع کنند که گستره حملات هوایی خود علیه شهرها و روستاهای یمن را محدود کند؛ اما در این تلاش ناکام مانده اند. مقامات آمریکایی می خواهند عملیات عربستان سعودی در یمن، به حفظ امنیت مناطق مرزی میان دو کشور محدود شود. در همین حال، این روزنامه اشاره می کند که سخنگوی کاخ سفید روز گذشته و همزمان با حرکت ناوهای آمریکایی به سمت یمن، مدعی شده ایران از حوثی ها حمایت تسلیحاتی می کند و این امر برای آمریکا نگران کننده است.

اما به جز یمن، اقدامات نظامی آمریکا در گوشه ای دیگر از جهان، یعنی در اوکراین نیز در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه، خبرگزاری فرانسه از آغاز آموزش نظامی نیروهای اوکراینی توسط آمریکا به منظور مقابله با نیروهای هوادار روسیه خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، چتربازان آمریکایی در اقدامی که سبب خشمگین شدن روسیه شده، آموزش نیروهای دولتی اوکراین را که قرار است در شرق این کشور با نیروهای هوادار روسیه بجنگند، آغاز کرده اند. پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین شخصاً در هنگام ورود چتربازان آمریکایی حاضر بوده و از آن ها استقبال کرده است. وی مدعی شده درگیری های اوکراین، تنها مربوط به استقلال این کشور نیست، بلکه جنگی برای آزادی و دموکراسی در اروپا و جهان است.

در مطلبی مربوط به سوریه، سایت شبکه خبری «الجزیره» اظهارات بشار اسد در گفت و گو با تلویزیون فرانسه را بازتاب داده که در آن، درباره بحث حضور نیروهای ایرانی در سوریه و همچنین ارتباطات اطلاعاتی سوریه با فرانسه سخن گفته است. به نوشته این سایت، بشار اسد گفته خودش از رزمندگان حزب الله دعوت کرده برای مبارزه در کنار دولت سوریه به این کشور بروند، اما حضور نیروهای ایرانی را در سوریه تکذیب کرده است. اسد همچنین اظهار داشته مقامات امنیتی فرانسه در موضوع گروه تروریستی داعش با دولت سوریه در تماس بوده اند. رئیس جمهور سوریه درباره نقش ایران تأکید کرده: «ما از حزب الله دعوت کردیم، اما از ایرانی ها نه. هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد و آن ها نیرویی اعزام نکرده اند».

در همین حال، شماری از رسانه های بین المللی از بازداشت اعضای یک خانواده انگلیسی خبر داده اند که برای پیوستن به داعش، عازم سوریه بوده اند. به نوشته سایت شبکه خبری «اسکای نیوز»، یک زوج انگلیسی به همراه چهار کودک که عازم سوریه بوده اند، در ترکیه بازداشت شده اند. مقامات انگلیسی گفته اند مطمئن نیستند که این افراد هوادار تروریست های داعش بوده اند یا دولت سوریه، اما مقامات ترکیه می گویند این افراد عازم مناطقی در سوریه بوده اند که تحت کنترل داعش قرار دارد. پلیس انگلیس اطلاعات مربوط به این خانواده را در اختیار پلیس ترکیه قرار داده و نیروهای پلیس ترکیه نیز این خانواده را که از مرز یونان وارد شده بودند، در آنکارا بازداشت کرده اند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------