آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

الحیات: اعراب در مورد ایران به اوباما اعتماد نکنند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,توافق  ایران

رئیس جمهور آمریکا، اعضای کنگره را به توافق با ایران متقاعد نکرد و حتی برخی دمکرات ها نیز با او مخالفت کردند به همین سبب شاید گمان می‌کند متقاعد کردن عرب ها آسان تر باشد.

الحیات نوشت: رئیس جمهور آمریکا، اعضای کنگره را به توافق با ایران متقاعد نکرد و حتی برخی دمکرات ها نیز با او مخالفت کردند به همین سبب شاید گمان می‌کند متقاعد کردن عرب ها آسان تر باشد.

به گزارش  «تیک»، روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله ای به قلم جهاد خازن نوشت:‌ احتمال می‌رود که توافق به دست آمده در نشست لوزان بین ایران و پنج بعلاوه یک، به توافقی جامع در پایان ماه ژوئن منجر شود تا ایران تحت نظارت هسته ای شدید قرار گیرد. اما باید گفت منطق چیز دیگری می‌گوید.

دور جدید مذاکرات هفته آینده در نیویورک برگزار خواهد شد. البته نمی گویم که دستیابی به توافق با ایران غیرممکن است اما باید منتظر باشیم و پایان کار را ببینیم. در منطقه نیز، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با توافق مخالفند زیرا می‌ترسند به ضرر منافع کشورهای عربی باشد. اوباما، سران این کشورها را به نشست کمپ دیوید دعوت کرده است. اوباما، اعضای کنگره را به توافق با ایران متقاعد نکرد و حتی برخی دمکرات ها نیز با او مخالفت کردند به همین سبب شاید گمان می‌کند متقاعد کردن عرب ها آسان تر باشد.

جهاد خازن ادامه داده است: من به سران کشورهای عربی یک توصیه می‌کنم، اینکه به دولت آمریکا اعتماد نکنند حتی اگر به ریاست باراک اوباما باشد، وی حسن نیت دارد اما ناتوان و مردد و گاهی نیز ترسو است. آمریکا، فقط همپیمان اسراییل است.

من (نویسنده) همواره، برنامه هسته ای نظامی ایران را تایید کرده ام به این امید که بمب هسته ای ایران در کنار بمب هسته ای اسراییل، باعث می‌شود کشورهای عربی نیز برای حمایت از خود به دنبال برنامه هسته ای نظامی باشند.

 

امروز نیز همین پیشنهاد را دارم البته با کمی اصلاحات که اجرایی شدن آن را آسانتر می‌کند: اگر مصر، عربستان، امارات و سایر کشورهای عربی نمی‌توانند به تنهایی برنامه هسته ای نظامی خود را شروع کنند، برخی کشورهای ذیربط می‌توانند یک برنامه هسته ای مشترک اعلام کنند (که با برنامه صلح آمیز شروع می‌شود و با نظامی شدن کامل می‌شود) و توافق شود که رآکتورها در یک کشور ساخته شود.

 

اوضاع سیاسی کنونی که تهدید کننده بازگشت جنگ سرد است، اگر نگوییم بازگشته است، باعث می‌شود روسیه هر چه سریعتر به ساخت راکتورهای هسته ای در کشورهای عربی اقدام کند و البته یک انگیزه دیگر روسیه می‌تواند انتقام گیری از غرب باشد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------