آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

درخواست آمریکا از ایران برای جلب‌ رضایت حوثی‌ها به مذاکره



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا

یک مقام آمریکایی خبر داد که در دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا، واشنگتن از تهران خواسته طرفین درگیری در یمن را به انجام مذاکره برای رسیدن به توافق سیاسی ترغیب کند.

به گزارش فارس ، یک مقام آمریکایی اظهار داشت در طول دیدار دوشنبه «جان کری»‌ وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی او، واشنگتن از ایران خواسته تا طرف‌های درگیر در یمن را ترغیب کند برای یافتن توافق سیاسی، وارد مذاکره شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زمانی که از این مقام وزارت خارجه آمریکا سئوال شد آیا جان کری طی مذاکره با محمدجواد ظریف در نیویورک، از او خواسته است ایران از نفوذش برای ترغیب همه طرف‌های درگیر در یمن به مذاکره استفاده کند، پاسخ داد: «بله».

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: « واشنگتن از تهران خواسته تا حوثی‌ها را مجاب به گفت‌وگو کند».

عربستان سعودی با مشارکت چند کشور دیگر از جهان عرب٬ از نزدیک به یک ماه پیش عملیات گسترده هوایی علیه مواضع شیعیان حوثی را آغاز کرده است. این حملات هوایی با تشدید درگیری‌ها در شهر جنوبی عدن در روز چهارشنبه٬ به پنج استان یمن گسترش یافته و با شدت بیشتری دنبال شده است. منابع منطقه‌ای گزارش داده‌اند که سعودی‌ها به موازات بمباران هوایی درصددند تا با آموزش و مسلح کردن نیروهای قبیله‌ای٬ بر شبه‌نظامیان حوثی چیره شوند.

اخبار  سیاست خارجی  -  فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------