آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

۲۴ساعت مذاکره برای دستیابی به پیش‌نویس توافق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سید عباس عراقچی

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه روز شنبه هشت ساعت دیگر همراه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر روی پیش نویس متن توافق جامع کار کردند.

به گزارش ایرنا، این سومین روز مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک محسوب می شود و به طور متوسط در هر روز هشت ساعت مذاکره بر روی واژه ها انجام شده است. همزمان با جلسات معاونان، تیم کارشناسی فنی و حقوقی ایران و 1+5 هم به سرپرستی حمید بعیدی نژاد استفان کلمنت بر روی ضمائم کار می کردند.

امروز، مذاکره ای نخواهد بود و جلسات رایزنی و مشورت های داخلی برگزار خواهد شد.

عراقچی روز گذشته گفت مذاکره کنندگان ایران یک « کار سنگین دو ماهه را شروع کرده اند » و افزود : هدف ما این است که ظرف چند روز اینده به پیش نویس توافق جامع برسیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران رسیدن به پیش نویس تفاهم را « کاری سختی » خواند و گفت: به طور حتم این اولین پیش نویس پر از موارد اختلافی و پرانتر خواهد بود که باید بعدا در مورد انها تصمیم گیری شود.

به گفته او این پیش نویس شامل ضمائمی خواهد بود که کار بر روی آن را هم کارشناسان شروع کرده اند و روی جزییات بحث می شود.

عراقچی و روانچی معاونان وزیر امور خارجه از روز پنج شنبه در نیویورک کار نگارش متن توافق جامع را با هلگا اشمید به نمایندگی از 1+5 شروع کردند. قرار است تا حد امکان این مذاکرات در نیویورک ادامه یابد و پس از آن دور های آتی مذاکرات در اروپا انجام خواهد شد.

آنچه که تا امروز توافق شده، ادامه مذاکرات در نیویورک تا روز سه شنبه است. زمان و مکان دور آینده مذاکرات هنوز مشخص نیست.پیش از این ، نگارش متن با مذاکره عراقچی و روانچی و اشمید روز دوم اردیبهشت در وین اغاز شده بود.

 

 اخبار  سیاست  خارجی -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------