آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

کری: تا ابد از تأسیسات هسته‌ای ایران بازرسی می‌کنیم/ جنجال استفاده از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی در حمله عربستان به یمن



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,توافق هسته ای ایران

اظهارات جدید وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته ای ایران، شکست جمهوری خواهان تندرو در تلاش های خود برای ضربه زدن به توافق هسته ای ایران، استفاده عربستان و متحدانش از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در حمله به یمن و تداوم نفوذ عناصر وابسته به صدام در عراق، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا درباره موضوع هسته ای ایران، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته روزنامه «گاردین»، جان کری در تلاش برای کاهش نگرانی های رژیم اسرائیل از توافق هسته ای ایران مصاحبه ای انجام داده و در آن، برخی نگرانی های موجود را به نوعی «هیستری» درباره توافق احتمالی هسته ای نسبت داده است. کری که در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون رژیم اسرائیل سخن می گفته، اظهار داشته توافق هسته ای تأثیری بر گزینه های آمریکا برای مقابله با هرگونه تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای نخواهد داشت. کری درباره بازرسی از تأسیسات هسته ای ایران گفته: «ما هر روز بازرسانی آنجا خواهیم داشت. این یک توافق 10 ساله نیست، بلکه برای همیشه است».

در همین حال، سایت خبری «پولیتیکو» از شکست تلاش های برخی سناتورهای تندرو آمریکایی برای ضربه زدن به توافق هسته ای خبر داده است. این سایت می نویسد رهبران حزب جمهوری خواه آماده اند تا جلوی تلاش های تام کاتن برای ضربه زدن به توافق دو حزب کنگره بر سر طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای را بگیرند و به این ترتیب، راه برای را برای تصویب این طرح طی هفته جاری باز کنند. در حقیقت، سناتورها به این نتیجه رسیده اند که زمان برای بحث درباره اضافه کردن بندهای جدید به طرح به پایان رسیده است. میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا در این زمینه می گوید: «من دوست داشتم که اصلاحیه های بیشتری مطرح شود؛ اما در شرایط کنونی، متأسفانه در حال حاضر این مسیر به پایان خود رسیده است».

اما در میان دیگر مطالب، اخبار مربوط به استفاده عربستان سعودی و متحدانش از بمب های خوشه ای در جریان تهاجم به یمن، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. «وال استریت ژورنال» ضمن اشاره به گزارش دیده بان حقوق بشر می نویسد جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، اقدام به انداختن بمب های خوشه ای در نزدیکی روستاهای یمن کرده اند. این بمب ها ساخت آمریکاست و از سوی واشنگتن در اختیار سعودی ها قرار داده شده است. این روزنامه اشاره می کند که با توجه به شمار بالای تلفات غیرنظامی ناشی از بمب های خوشه ای، استفاده از این بمب ها بر اساس معاهده ای که میان 116 کشور به امضا رسیده، ممنوع شده است. با این حال، آمریکا، عربستان و متحدانش این معاهده را امضا نکرده اند. 

در مطلبی مربوط به عراق، سایت خبری «استار آنلاین» لبنان از نگرانی های گفته که مردم عراق همچنان درباره وجود عناصر وابسته به صدام در این کشور دارند. این روزنامه با اشاره به کشته شدن عزت ابراهیم، معاون صدام می نویسد بسیاری از کسانی که در خیابان شاهد انتقال جسد وی بودند، می خواستند نظاره گر پایان دوره یکی از خوف انگیز ترین عناصر رژیم صدام باشند. استار آنلاین اشاره می کند که تأثیر منفی صدام و حزب بعث وی بر عرصه سیاسی عراق همچنان قابل مشاهده است؛ زیرا از یک سو هرگونه ارتباطی با این حزب به قیمت از دست رفتن شغل سیاسی یک نفر تمام خواهد شد و از سوی دیگر، در حال حاضر در میدان های نبرد در سرتاسر عراق، افسران سابق بعثی نقش مهمی در مبارزه تروریست ها علیه دولت دارند.


اخبار  سیاست  خارجی - تابناک  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------