آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جزییات نشست اوباما و سران 6 کشور جنوب خلیج فارس در کمپ دیوید



این بیانیه تاکید می کند: کشورهای جنوب خلیج فارس نیز التزام خود را به مشورت و رایزنی با آمریکا قبل از برنامه ریزی برای هر اقدام نظامی اعلام می کنند. توانمندی های دفاعی موشکی نیز در منطقه خلیج فارس شامل سامانه هشدار زودهنگام با کمک فنی آمریکا ایجاد خواهد شد.

سران آمریکا و 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست یک روزه در گردشگاه کمپ دیوید با صدور بیانیه ای مشترک بر تقویت همکاری های امنیتی و دفاعی برای حمایت از منطقه خلیج فارس تاکید کردند.

 به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها،  در این بیانیه آمده است: آمریکا سرعت بخشیدن به صادرات سلاح به کشورهای جنوب خلیج فارس را تضمین می کند و هیاتی از آمریکا برای بررسی این موضوع در هفته های آینده به منطقه خواهد آمد.

باراک اوباما و سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل کویت،‌ عربستان سعودی، بحرین،‌ قطر،‌ امارات و عمان روز پنجشنبه نشست مشترکی را در گردشگاه کمپ دیوید واقع در 100 کیلومتری شمال واشنگتن برگزار کردند.

نشست سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در گردشگاه کمپ دیوید آمریکا

اخبار,اخباریاست خارجی,کمپ دیوید

 

 این نشست به دعوت رئیس جمهور آمریکا برگزار شد و موضوع هسته ای ایران مهمترین موضوع این نشست بود. در این نشست از میان 6 کشور عضو شواری همکاری خلیج فارس تنها دو کشور کویت و قطر در سطح سران شرکت کرده بودند و بقیه در سطح ولیعهد و معاون حاضر بودند.

هدف اصلی برگزاری این نشست رفع نگرانی های کشورهای جنوب خلیج فارس از تبعات و تاثیرات توافق هسته ای با ایران و اطمینان بخشی آمریکا به آنها درباره حمایت های امنیتی بود. در کنار موضوع ایران، مسائل فلسطین، سوریه، یمن و داعش نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست کمپ دیوید در کنار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا،‌ "محمد بن نایف" ولیعهد عربستان سعودی، "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر،‌ باراک اوباما رئیس ایالات متحده آمریکا، "صباح الاحمد الصباح" امیر کویت، "فهد بن محمود" معاون سلطان عمان، "سلمان بن حمد آل خلیفه" ولیعهد بحرین و "محمد بن زاید" آل نهیان ولیعهد ابوظبی (امارات) شرکت کردند.

عکس یادگاری سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در گردشگاه کمپ دیوید آمریکا

اخبار,اخباریاست خارجی,کمپ دیوید


از راست: عبداللطیف الزیانی دبیر شورای همکاری خلیج فارس، محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر،‌ باراک اوباما رئیس ایالات متحده آمریکا، صباح الاحمد الصباح امیر کویت، فهد بن محمود معاون سلطان عمان، سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی (امارات)


این بیانیه تاکید می کند: کشورهای جنوب خلیج فارس نیز التزام خود را به مشورت و رایزنی با آمریکا قبل از برنامه ریزی برای هر اقدام نظامی اعلام می کنند. توانمندی های دفاعی موشکی نیز در منطقه خلیج فارس شامل سامانه هشدار زودهنگام با کمک فنی آمریکا ایجاد خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که آمریکا و کشورهای جنوب خیلج فارس برای مقابله با فعالیت های ایران که منطقه را بی ثبات می کند با یکدیگر کار خواهند کرد.

همچنین آمریکا و هم پیمانانش در جنوب خلیج فارس بر این موضوع توافق نظر دارند که دست یابی به توافق هسته ای با ایران به سود امنیت کشورهای جنوب خلیج فارس،‌ آمریکا و جهان است.

در این بیانیه آمده است که سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند که همه اعضای شورای همکاری از توافق هسته ای که پیش بینی می شود در ماه آینده میلادی میان ایران و گروه 1+5 به دست آید استقبال می کنند.

سران آمریکا و 6 کشور جنوب خلیج فارس بر ضرورت تحول سریع از عملیات نظامی به عملیات سیاسی در یمن، حل نزاع ها در خاورمیانه با استفاده از راه های سیاسی و حل نزاع فلسطین و اسرائیل براساس راه حل دو دولت تاکید کردند.

همچنین سیاست آمریکا در بکارگیری همه عناصر قدرت در دفاع از منافعش در کشورهای جنوب خلیج فارس و دفع هر تهدید احتمالی از هم پیمانانش شفاف است.
 
در این بیانیه از ایران خواسته شده براساس مبانی حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی و احترام به تمامیت اراضی کشور های جنوب خلیج فارس رفتار کند.

نشست سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در گردشگاه کمپ دیوید آمریکا
اخبار,اخباریاست خارجی,کمپ دیوید

 
قرار است در سال آینده میلادی نیز نشست مشترک دیگری میان سران آمریکا و کشورهای جنوب خلیج فارس برگزار شود.
 
اوباما نیز در این نشست گفت که آمریکا در مقابل هر حمله خارجی در کنار کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار دارد.
 
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در سخنانی در نشست کمپ دیوید خواستار عدم دخالت کشورهای  غیر عربی در کشورهای عربی شد.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------